loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تبیین رویت خداوند از منظر امام خمینی (س)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده سید محمد طباطبایی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 196

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47561 10003022
34,000 30,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از بحث های بسیار مهم در معارف اسلامی، که منشأ مباحث فراوانی بین متکلمان، فیلسوفان و عارفان شده است، مسأله لقاءالله یا رؤیت خداوند است. این بحث سبب شده تا آثار فراوانی در این زمینه ارائه گردد و از بحثهای کلیدی و مهم عقاید بشمار آید و نیز زمینه آراء متخالفی را فراهم آورده، تا آنجا که به عقایدی همچون مجسّمه و مشبّهه و معطّله کشیده شده است.این بحث در میان عارفان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و آنان با توجه به آیات و روایات این مسئله به تحلیل و بررسی پرداخته و آن را از آمال و آرزوی اهل الله شمرده اند. چنانکه امام خمینی(س) وصول به مقاب قرب و حصول مرتبه لقاءالله را اعظم مقاصد و مطالب اهل الله می داند.

حضرت امام خمینی(س) با بیانی دیگر اصل رؤیت را ممکن می داند ولکن آن را از سنخ قلبی و از نوع حقیقت ایمان، همچون عارفان دانسته است، و بر این اعتقاد است که اگر همه حجابهای ظلمانی و نورانی برداشته شود. انسان با نور ایمان به تجلیاتی از خداوند دست پیدا می کند و محو جمال الهی می گردد و به کشف و شهودی می رسد که فنای فی الله و بقای بالله نتیجه آن خواهد بود.
تحقیق حاضر به مسئله مهم کلامی، عرفانی و فلسفی پرداخته و آن را از منظر امام خمینی(س) با توجه به سایر نظریات بررسی کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما