loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق خانواده؛ چالش ها و راهکارها

فقه و حقوق اسلامی - 54

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 47723 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حقوق خانواده؛ چالش ها و راهکارها، گفتگوی گروهی از پژوهشگران داخل و خارج کشور پیرامون مباحثی از حقوق خانواده می باشد. این کتاب به قلم فرج الله هدایت نیا گنجی نوشته شده است و در انتشارات انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

کتاب حقوق خانواده؛ چالش ها و راهکارها، از 12 مقاله تشکیل یافته که خانواده، دولت و ظرفیت های حقوق»، «بررسی فقهی و حقوقی ممنوعیت قراردادی تعدد زوجات»، «ازدواج موقت و ازدواج مسیار»، «مسکن زن پس از انحلال نکاح»، «مسکن زوجه پس از انحلال نکاح»، «حق حبس زوجه با تکیه بر فقه امامیه»، «حق حبس زوجه»، «حمایت از مسکن مشترک زوجین پس از طلاق در حقوق کشورهای اسلامی»، برخی از عناوین این مقالات است. همچنین«تشکیلات دادگاه خانواده در قوانین ایران و چشم انداز آن در لایحه حمایت خانواده»، «اصول و مبانی آیین دادرسی در دادگاه خانواده»، «کودکان بدسرپرست»، «ممنوعیت کودک آزاری(با رویکرد تنبیه بدنی) از دیدگاه شریعت اسلامی» ازدیگر مقالات منتشر شده در این کتاب می باشد.

بی اعتنایی به مشکلات خانواده، گناهی نابخشودنی و تلاش برای تحکیم خانواده جهادی مقدّس به شمار می آید. خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران درک درستی از این مشکلات وجود دارد. مسئولان نظام با اعلام آمار وقایع حیاتی ازدواج و طلاق، از یک سو به خانواده ها درباره وضع موجود هشدار می دهند و از سوی دیگر، اندیشمندان جامعه را به چاره جویی برای برون رفت از وضعیت نگران کننده کنونی فرا می خوانند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما