loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال استریت (ماهیت و پیامدها)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده روح الله قادری کنگاوری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 373

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 48037 10003022
17,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اشغال وال استریت عنوانی در اشاره به اعتراض ها و گردهمایی های خیابانی در آمریکا است که از تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ در وال استریت نیویورک آغاز شد و تا ۲۴ مارس ۲۰۱۲ در جریان بود.

در حال حاضر عده­ای از صاحب­ نظران اقتصاد لیبرال معتقدند که بی­ عدالتی در ذات نظام اقتصادی غرب وجود دارد و شکاف­ های عمیق طبقاتی در آن قابل مشاهده است. در واقع رشد اقتصادی و درآمد حاصل از آن تنها به در صد معدودی از اعضای جامعه اختصاص می یابد.
جوزف استینگلر اقتصاددان به نام آمریکایی در حالی که خود از طرفداران نظام سرمایه داری بوده است در کتاب «هزینه­ ی نابرابر» به نقد ساختار اقتصادی لیبرالیسم پرداخته و معتقد است که اکنون با بیکاری و ناتوانی در خلق شغل برای بسیاری از شهروندان مواجهیم. در واقع نظام اقتصاد لیبرالی با بحران­ های مالی واقعی جدیدی روبرو است که نشان دهنده­ ی ناکارآمدی و غیرمنصفانه بودن توام آن است.

در واکنش به همین بحران­ ها و بی­عدالتی­ ها بود که جنبش وال استریت در آمریکا شکل گرفت. در واقع این جنبش حرکتی علیه بی­ عدالتی و فقر است، اعتراضی است علیه کسانی که با اینکه 1 درصد جمعیت آمریکا را شکل می­دهند 99 درصد ثروت آمریکا را به خود اختصاص داده اند.
مردم شرکت کننده در این اجتماعات و تظاهرات چندین هزار نفری نیویورک یک تابلوئی بلند کردند که رویش نوشته بود: «ما 99 درصدیم». یعنی 99 درصد ملت آمریکا اکثریت ملت آمریکا محکومِ یک درصدند. مردم آمریکا در واقع به حاکمیت اقلیت یک درصدی بر اکثریت نود و نه درصد معترض بودند که مالیات و پول مردم آمریکا را هزینه به­ راه انداختن جنگ در افغانستان و عراق و حمایت از رژیم صهیونیستی می­ کنند. در واقع می­ توان گفت جنبش "­وال استریت را اشغال کنید"، متاثر از اوضاع نامساعد کنونی آمریکا است و به سرعت در میان برخی گروه های سیاسی و اجتماعی جا باز کرده است.

این کتاب شامل چهار فصل ذیل می باشد:
1- شناخت جنبش های اجتماعی
2- تاریخچه ی جنبش های اجتماعی آمریکا
3- ماهیت جنبش اشغال وال استریت
4- پیامدهای داخلی و بین المللی جنبش اشغال وال استریت
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما