loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه اخلاق

با تکیه بر مباحث تربیتی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 48131 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فلسفه اخلاق یکی از گرایش های چهارگانه درس اخلاق و درآمدی برای ورود به مباحث عقلی در حوزه اخلاق است. فلسفه اخلاق به عنوان رشته ای مستقل از فلسفه و اخلاق در طلیعه قرن بیستم (1903 میلادی) با کتاب مبانی اخلاق (Principia Ethica)، جرج ادوارد مور (1873- 1959) به جامعه علمی جهان معرفی شد. زیرا فلسفه اخلاق، زیر بنای علم اخلاق بوده، با دقت در مسایل آن به آسانی به دست می آید که بدون داشتن موضعی مبتنی بر تأمل و دقت در مسایل فلسفه اخلاق نمی توان علم اخلاقی معتبر و بدون تعارض داشت.

کتاب حاضر که درصدد تبیین ساده مهم ترین مسایل مطرح در حوزه فلسفه اخلاق است با استفاده از نظرات اندیشمندان مسلمان سعی دارد دورنمایی از نظام اخلاقی اسلام را ارائه نموده، با روش عقلی از آن دفاع نماید.

این کتاب دارای سر فصل های ذیل می باشد:

فصل یکم: کلیات (مفهوم، اهمیت و تاریخچه فلسفه اخلاق)
فصل دوم: واقع گرایی تاریخی
فصل سوم: معیار ارزش اخلاقی
فصل چهارم: نسبیت و اطلاق در اخلاق
فصل پنجم: مسئولیت اخلاقی
این کتاب به عنوان یک درس دو واحدی با هدف پرورش اخلاقی دانشجویان و تزکیه و تهذیب آنان ارائه می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما