loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ نگاری مصر و شام در دوره ایوبیان

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 48144 10003022
16,000 15,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تاریخ نگاری مصر و شام در دوره فرمانروایی ایوبیان از رشد و شکوفایی قابل توجهی برخوردار شد. کتاب حاضر کوشیده است ضمن شناسایی تاریخ نوشته های عصر ایوبی، تحولات به وجود آمده در صورت و محتوای تاریخ نگاری این دوره را بررسی و با تکیه بر فضای سیاسی و مذهبی حاکم بر جامعه مذکور، عمده ترین عوامل مؤثر بر بروز این دگرگونی را تبیین نماید.

استیلای مضامین سیاسی و نظامی بر متون تاریخی، بزرگداشت صلاح الدین و امیران ایوبی، تأکید بر وجه عبرت آموزی و کارآمدی تاریخ، بروز تمایلات ضد صلیبی و ضد اسماعیلی، افزایش برخی اشکال تاریخ نگاری نظیر تاریخ های دودمانی، تاریخ های محلی، سیره و تک نگاری و تراجم نویسی از مشخصه های بارز تاریخ نگاری این دوره است.

عماد الدین اصفهانی، بهاء الدین بن شداد، ابو شامه، قفطی، ابن ابی طی، ابن عدیم، ابن واصل، عزالدین بن شداد و بسیاری دیگر، از جمله نمایندگان تاریخ نگاری مصر و شام در عصر ایوبیان به شمار می روند که در این کتاب به شرح احوال و بررسی آثار آنها پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما