loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

میزان تشیع: بررسی سند، محتوی و نسخه های زیارت عاشورا

ناشر کتاب جمکران

نویسنده محمد عندلیب همدانی

با همکاری احمد نباتی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 310

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «میزان تشیع، بررسی سند، محتوا و نسخه های زیارت عاشورا» اثر آیت الله محمد عندلیب همدانی است که سه فصل به بررسی پنج سند زیارت عاشورا، بررسی مضمون زیارت عاشورا و نگاهی به اختلاف نسخه ها در نقل زیارت عاشورا می پردازد.
این کتاب شامل جلسات درس خارج آیت الله عندلیب همدانی است که به بررسی سندی، نسخی و محتوایی زیارت شریف عاشورا پرداخته است و این درس ها مربوط به سال های 1386 ـ 1387 در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) می شود.

زیارت شریف عاشورا از ناحیه دو امام معصوم(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) به دست ما رسیده است. این زیارت در دو کتاب «مصباح المتهجد» اثر شیخ طوسی و «کامل الزیارات» به قلم ابن قولویه نقل شده و همواره مورد توجه علمای بزرگ شیعه بوده است».

آیت الله عندلیب همدانی در این اثر، اشکالات و شبهاتی که درباره زیارت عاشورا مطرح است را بررسی کرده و به آنها پاسخ می دهد که در بخشی از این اثر می خوانیم: «مرحوم ابن قولویه می فرماید: نقل روایت کرد برای من، «حکیم بن داود بن حکیم» و «غیر او» از «محمد بن موسی الهمدانی» از «محمد بن خالد طیالسی» از «سیف بن عمیره» و «صالح بن عقبه» همگی از «علقمۀ بن محمد حضرمی» و «محمد بن اسماعیل» از «صالح بن عقبۀ» از «مالک جهنی» از امام محمد باقر (ع)؛ امام باقر(ع) فرمودند: هر کس قبر امام حسین (ع) را در روز عاشورا زیارت کند و اشک از چشمانش سرازیر شود، خداوند را در روز قیامت در حالی ملاقات می کند که برای او ثواب هزاران حج و عمره و جهاد نوشته می شود. ثواب هر حج و عمره و جهاد او، همانند ثواب کسی است که در کنار رسول خدا(ص) و ائمه راشدین(ع) این اعمال را انجام داده باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما