loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مام فضیلت ها (زندگی، فضایل، شهادت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام)

ناشر کتاب جمکران

نویسنده عباس اسماعیلی یزدی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 389

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بدون شک فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و الگوهای ناب اخلاقی و رفتاری آن بزرگواران – که زندگی سرشار از نور حضرت زهرا علیها السلام نمونه ای از آن فرهنگ غنی است – راه گشای رشد فرهنگی جامعه اسلامی ما می باشد.
مجموعه حاضر در راستای پاسخ به این نیاز حیاتی گردآوری شده است.

امروزه تأثیر الگو و نقش حیرت آور آن در جهت دادن به اندیشه، رفتار و گفتار انسان ها بر هیچ کس پوشیده نیست و همین اثرگذاری شگفت انگیز است که سیاست بازان و دنیاخواهانِ فضیلت ستیز را – که در راستای سیراب کردن عطش حیوانی پایان ناپذیر خویش از هیچ جنایتی فروگذار نیستند با تبلیغات سهمگین – به الگو سازی و ارائه نمونه های جذاب و فریبنده؛ خصوصاً برای جوانان و خیل عظیم بانوان وا می دارد و از این راه گروه گروه از شهروندان ناآگاه را از صراط مستقیم باز داشته و به کام هوس های نامشروع و شیطانی سوق می دهد.

نیاز بیش از حدّ انسان های فضیلت خواه و ولایت پیشگان امت اسلامی به آگاهی از ابعاد گوناگون برجسته ترین الگوهای انسانی از یک سو و جریانات خطرناک و تأسف باری که امروزه در پهنه گیتی شاهد آن هستیم از سوی دیگر ایجاب می کند که محققان، اندیشمندان، صاحبان قلم و همه کسانی که از چشمه زلال این نمونه های بی بدیل فضیلت و بزرگواری توشه برداشته اند به پا خاسته، سرمایه ها و استعدادهای خویش را در اختیار جوامع انسانی قرار داده، به گوشه ای از این نیاز حیاتی پاسخ مثبت دهند.

آشنایی با کمالات، امتیازات و ویژگی های این چهره های تابناک انسانیت در حقیقت، آگاهی از جایگاه رفیع انسان در نگرش اسلام است، همچنان که شناخت ویژگی های شگفت آفرین، کمالات بی نظیر و ابعاد حیرت انگیز انسانی، فرهنگی، اخلاقی، فردی و اجتماعی برجسته ترین و برترین الگوی بی همتای بانوان جهان – از آغاز تا پایان – در واقع، شناخت منزلت ارزشمند و مقام بلندِ زن در فرهنگ اسلامی است.
سخن از زندگی شرافتمندانه، آیین صحیح همسرداری و جایگاه حقیقی زن بدون توجه به زندگی مام فضیلت ها فاطمه زهرا علیها السلام حرکتی ناتمام و تلاشی بی ثمر است.

برای پاسداری از هویت، کرامت، حرمت، شرافت و حقوق بانوان راهی جز ورق زدن کتاب شخصیت شکوهمند بانوی بانوان دخت سرفراز خاتم پیام آوران صدّیقه طاهره علیها السلام نخواهد بود.
حضرت فاطمه علیها السلام دریای ژرف حقیقت، مظهر بی بدیل جامعیت، کتاب جاودانه کمال و فضیلت، سینه سینای اسرار قرآن و عترت، تجلیگاه عرش، نشان دانش و حکمت، نمونه کامل انسانیت، نماد حیا و عفت، و الگوی همیشه جاوید بانوان عالم خلقت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما