loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام معرفت شناسی اشراقی (سهروردی)

معرفت شناسی - 34

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مـوضـوع این کتـاب استخـراج و تبیین نـظام معـرفت شنـاسی شـهاب الـدین سهـروردی(شیـخ اشراق) است. در ایـن کتـاب، کوشش شده است امکـان نظام منـدی ـ یا دست کـم ارائـه تصویری نظام مند از معرفت شناسی سهروردی، مجموعاً با تکیه بر مجموعه مصنفات او، شروح و تعلیقات شارحان متقدم و متأخر او و نهایتاً آثار منتقدان متقدم و متأخر او، بررسی و اثبات شود. هم چنین نقد دیـدگـاه هـای معـرفـت شنـاخـتی سـهروردی بـه ویـژه از منـظر صدرالمتألهین و برخی از فلاسفه نوصدرایی از نظر دور نخواهد ماند، ضمن این که گاه دیدگاه های سهروردی شناسان یا متفکران معاصری که به آرای او نظر داشته اند، بررسی خواهند شد.

موضوعاتی که در فصول این کتاب طرح شده، عبارتند از: تصویری نظام مند از معرفت شناسی سهروردی، اشراق و کارکرد معرفتـی آن، تعـریف و هویت فاعل معرفت(نفس)، ابزارهای معرفت، اقسـام و مراتب معرفت، یقیـن، اعتبارات عقلی، نظریه تعریف، تأثیر عوامل غیـرمعرفتـی بـر معـرفــت، علـم الهی، نسبت معرفت شـناســی سـهـروردی بـا مسـائـل معـرفت شنـاخـتـی روز و دستـاورهـای آن.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما