loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانشنامه جهان اسلام - جلد اول: ب

ب - باقی نهاوندی

1 (1)
هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

دانشنامه جهان اسلام مجموعه ای از مقالات نظام مند به ترتیب الفبایی، در قلمرو مطالعات اسلامی و فرهنگ و تمدن مسلمانان، که در بنیاد دانشنامه اسلامی در ایران نوشته می شود. اصطلاحات علوم قرآنی، حدیث، فقه، کلام، عرفان، فلسفه، ادبیات و هنر، سیره انبیا و ائمه، آرای مفسران و محدّثان و فقها و متکلّمان از جمله موضوعات این دانشنامه است. نگارش آن از سال ۱۳۶۲ش آغاز و تاکنون ۲۰ جلد به زبان فارسی منتشر شده است. قرار است این دانشنامه در ۶۰ جلد پایان یابد تاکنون ۹ جلد از این مجموعه به زبان عربی و ۲۲ جلد به زبان انگلیسی منتشر شده است. آیت الله خامنه ای ریاست عالی آن را بعهده دارد. مهدی محقق ، نصراللّه پورجوادی ، سیدمصطفی میرسلیم و غلامعلی حداد عادل از مدیران دانشنامه بوده اند. دانشنامه از نظر مالی وابسته به دفتر رهبر ایران است.

جلد اول با مدخل حرف «ب» شروع و با مدخل «باقی نهاونی» به پایان می رسد. بازار، باغ، باب (سیدعلی محمد باب)، مهدی بازرگان، باقر(امام محمد باقر علیه السلام)، باختر امروز و باقرخان از مقالات این جلد است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما