loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از نماز بیشتر بدانیم

4 (1)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمدتقی سبحانی نیا

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 128

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 48584 10003022
40,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پرسش های زیاد در باره نماز وجود دارد که ذهن جوان را به خود مشغول ساخته و بی پاسخ ماندن آن پرسش ها به طور طبیعی انگیزه جوان را از توجه به نماز و اهتمام به آن کاهش می دهد. وجود این پرسش ها، نویسنده را برآن داشته است کتابی در این موضوع با اتکا به منابع معتبر روایی و قرآنی به ویژه کتاب دو جلدی شناخت نامه نماز، چاپ دارالحدیث، بنگارد.

این اثر در بر دارنده چهل پرسش و پاسخ در دوازده بخش با این عناوین است: تشریع نماز، صورت یا شکل نماز، اوقات نماز، اجزای نماز، اهمیت نماز، آثار و برکات نماز، مراقبت از نماز، آداب نماز، قبولی نماز، سبک شماردن نماز، بی مبالاتی در ادای نماز و مسائل اختلافی بین شیعه و سنی.

مقدمه نویسنده
... اثر پیش رو، اقدام کوچک و ناچیزی است که از احساس مسئولیت مؤلف، نشئت گرفته و تلاشی است برای پاسخ گویی به برخی از مهم ترین پرسش های جوانان در باره نماز. این اثر، با ادبیاتی ساده و روان و البته به صورت موجز با اتّکا به کتاب ارزشمند شناخت نامه نماز، تدوین گردیده است. شناخت نامه نماز، توسط آیت اللّٰه محمدی ری شهری و جمعی از همکاران صَدیق ایشان در موسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث، تدوین و توسط انتشارات دار الحدیث، به زیور طبع آراسته شده است. از این رو، تقریباً تمام پاسخ های ارائه شده به پرسش های کتاب، برگرفته از آیات و احادیث است و ضمن کوتاهی و کم حجمی اثر، متقن و منطقی است. امید است که خوانندگان عزیز، از مطالعه آن بهره کافی را ببرند و برای پرسش های احتمالی آنان، پاسخی در خور و شایسته، ارائه شده باشد.

در این کتاب، چهل پرسش پُر تکرار در باره نماز، مورد توجّه قرار گرفته و پاسخ داده شده است. پرسش ها در چند دسته تقسیم و به صورت موضوعی، همان گونه که در فهرست کتاب آمده، مرتّب شده است. از ویژگی های این پرسش ها، تنوّع موضوعی آن است که تقریباً به ابعاد مختلفی همچون پیشینه، تشریع، اهمیّت، ساختار، سبُک شمردن و آداب نماز و نیز تفاوت های بین شیعه و سنّی در نماز، مربوط می شود. البته ناگفته نماند که بنا نبود در این اثر به پرسش های مربوط به احکام نماز، پرداخته شود؛ چه آن که پرسش های مربوط به احکام نماز، از نظر رتبه پس از اعتقاد و باور به وجوب آن و نیز اهتمام به انجام دادن این فریضه الهی است. همچنین، محل پاسخ گویی به این قبیل پرسش ها، رساله های عملیه است که بسته به انتخاب مرجع تقلید به وسیله مکلّفان، ممکن است پاسخی متفاوت داشته باشد؛ زیرا احتمال اختلاف در فتاوا در بین فتاوای مراجع تقلید، بویژه در برخی مسائل جزئیِ نماز، وجود دارد. بنا بر این، خوانندگان عزیز برای دریافت پاسخ سؤالات شرعی خویش در موضوع نماز، لازم است به رساله مرجع تقلید خود رجوع کنند و این اثر، منبع مناسبی برای دریافت پاسخشان نیست؛ اگر چه چند پرسش شرعی از باب ضرورت، مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ داده شده است...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما