loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه کتاب نفیس القطره: قطره ای از دریای فضائل اهل بیت علیهم السلام - جلد دوم

ناشر الماس

نویسنده سید احمد مستنبط

مترجم محمد ظریف

مستندساز مرتضی مجتهدی سیستانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 928

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

"القطره" کتابی است معروف در فضائل پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت طاهرین او و همچنین ذریه پاک پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و دوستان و شیعیان آل محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) که مولف برای جمع آوری آن کتاب های خطی و چاپی زیادی را جستجو کرده است.
طریقه ی نگارش کتاب بسیار جالب است . بطوریکه با توجه به ایام ولادت و یا شهادت پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت طاهرینش می توان به بخش مربوطه هر امام مراجعه و از آن محظوظ شد.

مولف و رویای مهم او بعد از تالیف کتاب :

آقای حاج سید علی مستنبط فرزند مولف : پدر عظیم الشان من که خدا بر درجاتش بیفزاید بعد از تالیف جزء اول این کتاب در عالم رویا دید که از دنیا رفته و سر او بر زانوی مادرش فاطمه (علیهاالسلام) است. از داشتن این موقعیت که دلالت بر بلندب مقام و عظمت شأن او داشت تعجب کرده و از خود سوال می کند ، چگونه به این مقام رسیده ای؟ و تا این سوال به فکرش خطور می کند سرور زنان عالم حضرت فاطمه س به او الهام نمودند که " هذا جزاء من الّف کتاب "القطره"."
این پاداش کسی است که کتاب القطره را جمع آوری نموده است.

ابن شهراشوب در کتاب «مناقب» می گوید : امام حسن علیه السلام چنین بود که هرگاه وضو می گرفت بندهای بدنش می لرزید ، و رنگ مبارکش زرد می شد ، وقتی علّتش را از آن حضرت سئوال کردند ، فرمود :

حقّ علی کلّ من وقف بین یدی ربّ العرش أن یصفرّ لونه وترتعد مفاصله .

سزاوار است هر کس که در پیشگاه الهی حضور پیدا می کند لرزه بر اندامش افتد ، و رنگش زرد گردد .

و هنگامی که کنار در مسجد می رسید سر خود را به سوی آسمان بلند می کرد و می گفت :

إلهی ضَیْفُکَ بِبابِکَ ، یا مُحسنُ قَدْ أَتاکَ الْمُسیءُ ، فَتَجاوَز عَن قَبیح ما عِندی بِجَمیلِ ما عِنْدَک یا کریم .(16)

پروردگارا ! میهمان تو درِ خانه ات ایستاده است ، ای نیکوکار بنده گنهکاری نزد تو آمده است ، به خوبی های خودت از بدیها و زشتیهای من درگذر ، ای بزرگوار بخشنده .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما