loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زادالسفر: مقدمه ی عرفان عملی

ناشر مهزاد

نویسنده سید علی اکبر هاشمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 30

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر از باب «خیرالکلام، قلّ و دلّ»ملخصی است ارشادی از آنچه در محضر بزرگان استفاضه نموده و عمده ی مستندات آن، یکی «روایت عنوان بصری» از حضرت صادق(ع) است، که به روایت علّامه طباطبایی سید علی آقا قاضی دستور می داده که «شاگردان و مریدان سیر و سلوک الی الله آن را نوشته و بدان عمل کنند.» علاوه بر این می فرموده ند: «باید آن را در جیب خود داشته باشند و هفته ای یکی دوبار مطالعه نمایند.»

و پس از آن «رساله ی سیر و سلوک» ملّا محسن فیض کاشانی بزرگ دانشمند شیعی است. از ملّا محسن فیض،امروزه کتاب های عرفانی و اخلاقی بسیاری به جا مانده که عمده ی آن «محجة البیضاء» در احیاء (احیاء العلوم) می باشد.

به قول علامه سیّد محمد حسین تهرانی :«از زمره ی نفیس ترین کتب شیعه است که علامه طباطبایی آن را بهترین کتاب اخلاقی می دانستند.» مرحوم فیض، شاگرد مبرّز و داماد فیلسوف شهیر و عارف معروف، «ملّا صدرای شیرازی» بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما