loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هویت شناسی ادبیات و نحله های ادبی معاصر

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4944 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که در زمره آثار ادبی ـ اندیشه ای محسوب می شود، به ارایه مقالاتی در زمینه ادبیات داستانی و نقد آنها می پردازد.
در مجموعه مقالات ارائه شده در کتاب «هویت شناسی ادبیات و نحله های ادبی معاصر» سعی شده جریان های مطرح و جنجال برانگیز معاصر در وادی ادبیات، ادبیات داستانی و مکاتب ادبی به بوته نقد سپرده شود.
در بخشی از این کتاب آمده است: «از آنجا که ادبیات معاصر و نحله های ادبی مدرن به تصویرگری عمق زندگی می پردازند، دریافت انسان را از ساحت سیال هستی نمایان می سازند، منادی ظهور اندیشه های نو هستند و در نهایت دیدگاه ها و نقطه نظرات فیلسوفان متفاوت را تجربه می کنند. درک و شناسایی هویت ادبیات نیازمند فهم فعال است و اینجاست که وظیفه منتقد و نقد ادبی در تشریح و بازشناخت چهره حقیقی آن مشخص می شود.»
از مهم ترین مضامین بررسی شده در این مجموعه می توان به بازکاوی نقش کشورهای استعمارگر و تأثیر ادبیات استعمار نو در جریان سازی های یک سویه، هدفمند و تحت کنترل درآوردن برخی جریان های ادبی برخاسته از بطن مردم و ملل تحت سیطره اشاره کرد.
«فمینیسم ادبی در غرب»، «ساختارگرایی، پساساختارگرایی و ساختارشکنی»، «مبانی و ساختار رئالیسم جادویی»، «مینی مالیسم، داستان کوتاه کوتاه یا داستان کارت پستال»، «مدرنیسم و رمان مدرن»، «پست مدرنیته، داستان پست مدرن و پیامدهای آن»، «رسالت واقعی رمان تاریخی»، «رمان سیاسی و زیرساخت های آن» و «رمان عقاید» از جمله فصل های این نوشتارند.
«داستان و تجربه مهاجرت»، «ادبیات استعمار نو»، «ادبیات زنان زیبارو»، «ادبیات آسیایی- آمریکایی»، «ادبیات آفریقایی- آمریکایی»، «جنگ ویتنام و تحول در ژانر ادبیات جنگ»، «تحلیل رمان (از پیش ساختارگرایی تا پسامدرنیته)»، «پیوند ادبیات و انقلاب» و «پساساختارگرایان و تئوری مرگ نویسنده» دیگر فصل های این اثر را تشکیل می دهند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما