loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان الهی: تحلیل شخصیت امام علی (ع) از دیدگاه علامه جعفری

1 (1)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده محمدتقی جعفری | عبدالله نصری

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 405

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5002 10003022
116,000 104,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب انسان الهی، شخصیت حضرت علی (ع) از دیدگاه «علامه جعفری» تحلیل می شود. به زعم ایشان: هدف از شناخت علی(ع) تنها شناسایی یک شخصیت معین در برهه ای از تاریخ نیست؛ چرا که شناختن علی (ع) در واقع شناخت مجموعه قوانینی است که در انسان کامل تحقق یافته است.

علامه جعفری معتقدند: رهایی علی (ع) از هرگونه تمایلات منفی و آزادی او از همه زنجیرهای فردی، اجتماعی و تاریخی و تحقق ارزش های گوناگون در وجود او، وی را نمونه کامل یک انسان الهی محبوب همگان قرار داد.
ایشان تاکید می کنند برای شناخت شخصیت علی (ع)، باید دیدگاه حضرت را درباره حیات تفسیر کرد؛ علی (ع) حیات را به گونه ای تفسیر می کرد که «لذت و الم»، «ترس و شکست» و تمامی رویدادهای ناپایدار حیات برای او مانند حباب هایی ناپایدار تلقی می گشتند. در کتاب انسان الهی، هم چنین شرح علامه جعفری بر ترجمه و تفسیر نهج البلاغه تحریر شده است.

کتاب انسان الهی: تحلیل شخصیت امام علی (ع) از دیدگاه علامه جعفری، نوشته محمدتقی جعفری و عبدالله نصری است و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

نوید

من این کتاب را دارم؛ فوق العاده است...

15 مرداد 1390

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما