loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کرگدن: نمایشنامه در سه حرکت و چهار مجلس

ادبیات نمایشی جهان - 15 / نمایش نامه - 14

ناشر نشر فردا

نویسنده اوژن یونسکو

مترجم مدیا کاشیگر

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 215

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کرگدن داستان مردمان شهری کوچک و آرام در فرانسه را روایت می کند که به طور ناگهانی با گله عظیمی از کرگدن ها روبه رو می شوند که شهر را به آشوب می کشند و آرام آرام تمامی شهر به این گله بزرگ ملحق می شوند؛ تنها، شخصیت اصلی داستان، برانژ، که فردیست دستپاچه، دائم الخمر و بدون اعتماد به نفس که همیشه توسط دوست خود مورد سرزنش قرار می گیرد، تن به این دگرگونی جمعی نمی دهد.

این نمایشنامه سه پرده ای که به طور کلی موضوعاتی چون اخلاقیات، فرهنگ، فلسفه و بحران مدرنیته را بعد از جنگ جهانی دوم برای ما بازگو می کند که خواندن آن خالی از لطف نیست.

این نمایش نامه در سه پرده و ۴ مجلس نوشته شده است .

اوژن یونسکو نمایش نامه نویس و نویسنده فرانسوی با اصلیت رومانیایی است. او در سال ۱۹۷۰ به عضویت فرهنگستان فرانسه درآمد. او را بارزترین نماینده تئاتر پوچی می نامند. یونسکو بعضی از نمایش نامه هایش را ابتدا به صورت داستان کوتاه نوشته و بعد به صورت نمایش نامه درآورده است. « کرگدن ها » یکی از این هاست که از مجموعه داستان های او عکس سرهنگ ( ۱۹۶۲ ) انتخاب و ترجمه شده است.

مردم شهر روزی متوجه می شوند که کرگدنی در خیابان های شهر در حال دویدن و له کردن موانع سر راه است . به نظر می رسد در روزهای بعد به تعداد این کرگدن ها اضافه می شود و در جایی متوجه می شویم که این مردم شهر هستند که در اثر یک بیماری به کرگدن تبدیل می شوند و پس از مدتی حتی مردم با میل خود تصمیم می گینرد که انسانیت را کنار گذاشته و به سوی کرگدن بودن پیش بروند ….
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما