loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحریف امام خمینی (ره): چرایی، چگونگی، مراجع تحریف، پیامدها و روش های مقابله

ناشر خبرگزاری فارس

نویسنده عبدالله گنجی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 75

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسنده محترم عوامل تحریف امام خمینی (ره) را برشمرده و به روش چگونگی تحریف امام (ره) اشاره می کند. همچنین ابعاد سه گانه و مراجع تحریف امام (ره) و نیز پیامدهای تحریف امام (ره) را مورد کنکاش قرار داده و چند روش مقابله با آن را پیشنهاد می کند.

امام خمینی (ره) «نقشه راه ملت ایران» برای دستیابی به اهداف بزرگی همچون عدالت و پیشرفت و اقتدار است و بدون شناخت «صحیح و تحریف نشده امام (ره)» امکان تداوم این نقشه راه وجود نخواهد داشت. رهبر انقلاب با اشاره به ابعاد برجسته فقهی، عرفانی و فلسفی امام (ره) راحل، شخصیت اصلی ایشان را تحقق مضمون آیات قرآنی دانستند که در وصف مجاهدان واقعی راه خدا تاکید می کنند که آنان بر این مسیر حق واقعی جهاد را ادا کردند.

امام (ره) در این مسیر و در پی ریزی حکومت متکی به اسلام، نظام پوسیده و غلط سلطنت موروثی را برانداخت و جهادی خداپسندانه و جانانه در ایران انجام داد. منظومه فکری که این امکان را برای امام (ره) فراهم کرد تا این تحولات عظیم را ایجاد کند مبتنی بر جهان بینی متکی بر توحید بود. ایشان به تناسب مسائل مورد ابتلای جامعه ایران و جوامع بشری راه حل مناسب ارائه داد و به همین خاطر مکتب امام (ره) در میان ملت ها گسترش یافت.تدوام این راه پرافتخار و شوق آفرین نیاز به شناخت صحیح و دقیق ابعاد شخصیتی امام (ره) و اصول مکتب ایشان دارد و این حرکت هنگامی به مقصد نزدیک می شود که ملت ایران به چنان پیشرفتی و قدرتی برسد که امید دشمنان امام (ره) و انقلاب قطع شود و این پیشرفت و قدرت جز با پیروی از رهنمودهای امام (ره) و حرکت بر چارچوب اصول و مبانی مکتب فکری امام (ره) حاصل نخواهد شد . به همین خاطر است که دشمنان برای متوقف کردن حرکت پرشتاب ملت ایران به دنبال قطع سرمنشا این قدرت و پیشرفت هستند و لذا تحریف شخصیت و راه امام خمینی (ره) در دستور کار استکبار قرار گرفته است. آنان سعی نمودند ایشان را یک انقلابی غیر قابل انعطاف و خشک و خشن و بی عاطفه معرفی کنند در حالی که امام (ره) در عین داشتن شخصیتی قاطع و غیر قابل تزلزل در مقابل قدرت های مستکبر، مظهر عاطفه و لطافت و دلدادگی در مقابل خدا و خلق خدا بود. و متاسفانه در داخل نیز عده ای چه در زمان حیات ایشان و چه بعد از وفات آن مرد بزرگ، دانسته یا ندانسته امام (ره) را آنطور که خود می پسندیدند معرفی و سعی در القا آن به ملت بودند. بعضی امام (ره) را به عنوان یک انسان لیبرال مسلک معرفی کرده و می کنند که هیچ قید و شرطی در رفتارهای سیاسی، فکر و فرهنگی ایشان وجود ندارد در حالی که با مراجعه به اصول و مبانی فکری مکتب امام (ره) و مواضع ایشان در زمان حیات مبارکشان به سست بودن این القائات شیطانی پی می بریم.

تنها راه شناخت صحیح و دقیق شخصیت امام (ره)، شناخت و بازخوانی اصول و مکتب فکری ایشان است. آن چه در پیش رو است، موضوع چرائی و چگونگی تحریف امام (ره) واصول و مبانی فکری ایشان، پیامدها و روش های مقابله با تحریف امام (ره) است که توسط دکتر عبدالله گنجی مورد کنکاش و بررسی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما