loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تدوین نموداری کفایه الاصول همراه با آرای اصولی امام خمینی (ره) - جلد اول

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 50793 10003022
195,000 175,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از شریف ترین و اساسی ترین علوم در حوزة علوم اسلامی، علم اصول فقه است، چرا که کلید استخراج تمامی احکام از منابع آن، در دست توانای این علم است.
به برکت این علم افراد شایسته ای به منصب قدسی فقاهت و اجتهاد نایل می شوند و با قلم فقاهت، مسیر هدایت و گمراهی، و بهشت و جهنم را بر صفحة آشفته روزگار ترسیم می کنند. بدون این علم، حقیقت دین، مسخ می شود و از بالندگی به خمودی و تحجّر سقوط می کند، در این صورت اسلام دینی خواهد شد، قشری، صوری و وامانده از ترقی و کمال که حتی از ادارة بسیط ترین و عقب مانده ترین جوامع بشری عاجز خواهد ماند.
فقه که برنامه زندگی بشریت است و اصول فقه دو علم به هم وابسته اند؛ یعنی علم اصول مقدمه علم فقه و پایه و ریشة آن علم است، به طوری که فقه بدون آن، استقامتی نخواهد داشت.
این علم، یک علم دستوری و کاربردی است؛ یعنی علم دستور استنباط احکام است که روش صحیح استنباط احکام را از منابع فقه به ما می آموزد.
این نوشتار بر اساس دسته بندی و بیان آسان مطالب دشوار «کفایة الاصول» نگارش یافته است. در این مجموعه بیش از نود و پنج درصد مطالب «کفایة الاصول» واضح و روشن آورده شده است.
در میان اصولیون این عصر، فقیه و اصولی کبیر امام خمینی بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد، که نبوغ بی نظیر ایشان در علوم فقه، اصول، عرفان، تفسیر و فلسفه و نیز در مسائل سیاسی و مدیریتی از او فرزانه ای بی بدیل ساخته است. به ویژه نوآوری های چشم گیر ایشان در علم اصول بر پژوهشگران این عرصه پوشیده نیست.
مؤلف در این نوشتار تلاش کرده تا برخی از نظریات اصولی ایشان را تبیین نموده در اختیار طلاب و محققین و علاقه مندان قرار دهد.
این کتاب دارای مقدمه، تاریخچه علم اصول، سیزده امر مقدماتی برای مباحث و مسائل علم اصول و نیز پنج مقصد در اجتهاد و تقلید می باشد و در انتها فهرست تفصیلی نیز به آن اضافه شده است.

عناوین امور سیزده گانه مقدماتی:
امر اول: موضوع علم
امر دوم: وضع
امر سوم: نیاز مجاز به وضع
امر چهارم: انواع اطلاق لفظ
امر پنجم: ذات معنا موضوعٌ له لفظ است
امر ششم: وضع مرکبات
امر هفتم: علائم حقیقت و مجاز
امر هشتم: حالات پنجگانه لفظ
امر نهم: حقیقت شرعیه
امر دهم: صحیح و اعم
امر یازدهم: اشتراک لفظی
امر دوازدهم: استعمال لفظ در بیش از یک معنا
امر سیزدهم: مشتق
عناوین مقصدها:
مقصد اول: اوامر
مقصد دوم: نواهی
مقصد سوم: مفاهیم
مقصد چهارم: عام و خاصّ
مقصد پنجم: مطلق و مقید
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما