loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسهایی از امام: نظم و قانونگرایی

ناشر تسنیم

نویسنده رسول سعادتمند

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 159

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

درس هایی از امام، مجموعه کتبی است که به بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی پرداخته است. در این کتاب، مساله تأکید بر قانون گرایی و لزوم خضوع همگان در برابر قانون، تلاش در پایبندی نسبت به نظم و انضباط در زندگی فردی و اجتماعی با استناد به کلمات وی و بیان خاطراتی از اطرافیان، در تأیید آن آمده است. سه فصل نخست کتاب، مساله برکات نظم، اغتنام فرصت و مطالعه و پرکاری در سیره امام خمینی را بررسی نموده، سپس قانون و قانون گرایی از دیدگاه وی را توضیح داده است. فصل بعدی، خاطراتی است که با عنوان رعایت قانون و سلسله مراتب آمده است. در دو فصل انتهایی کتاب، اندیشه امام خمینی در باب قانون گریزان با عنوان دیکتاتوری و پیامدهای آن و همراهی ولایت فقیه که اساس مشروعیت نظام است، ارایه گردیده است. در کل این کتاب حدود یکصد و بیست خاطره گردآوری شده است.

اگر یک جایی عمل به قانون شد و یک گروهی در خیابانها بر ضد این عمل بخواهند عرض اندام کنند، این همان معنای دیکتاتوری است که...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما