loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسهایی از امام: رسالت فرهنگیان و دانشگاهیان

ناشر تسنیم

نویسنده سید روح الله موسوی خمینی

تحقیق و تنظیم کتاب رسول سعادتمند

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 328

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اثر حاضر یکی از کتاب هایی است که با عنوان کلّی درس هایی از امام. دیدگاه امام خمینی درباره فرهنگ و نقش آن در سعادت و عظمت و یا ذلّت یک ملّت در آن مورد بررسی قرار گرفته است.
وی بر این باور بود که معلّمی شغل انبیاست و فرهنگیان و مراکز تعلیم و تربیت، رسالت سنگینی بر عهده دارند.
در این مجموعه که به سخنان و بیانات وی اختصاص یافته است، انبیای الهی معلمان بشریت خوانده شده اند که اهداف و آرمان آن ها به نظر امام، هدایت انسان ها و نجات آن ها و تربیت جامعه بشری است.
بر همین اساس فرهنگیان نیز رهروان راه انبیاء هستند و تزکیه و خودسازی مسیری است که همراه با علم و آموختن باید طی شود. در بیان امام، راه ها و عوامل مؤثر در این مسیر نیز تبیین شده است.
با مشخص شدن نقش فرهنگ در جامعه، دو فصل پایانی کتاب، ابتدا به پیام های فرهنگ تربیتی امام خمینی اشاره دارد، آن گاه لزوم هوشیاری در برابر توطئه ها و تهدیدات، مطرح و همراهی با روحانیت راه کار پیش روی مردم دانسته شده است.

بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه است. اساساٌ فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ، هر چند جامعه در بُعدهای ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما