loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتخابات ریاست جمهوری از دیدگاه امام خمینی (ره)

ناشر تسنیم

نویسنده رسول سعادتمند

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 252

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب در ۲۰ فصل با موضوعات مختلف همچون اهمیت انتخابات ، آزادی انتخابات، توطئه و تبلیغات دشمنان، ویژگی ها و معیارهای انتخاب اصلح ، خطرات رئیس جمهور ناشایست، وظایف حوزه ها و روحانیت در انتخابات و تبلیغات انتخاباتی باید ها و نباید ها به آن پرداخته است.

در این کتاب به موضوعات دیگری از انتخابات اشاره کرده است که مهمترین عناوین فصل ها عبارت است :برگزاری سالم انتخابات ، اخلاق بعد از انتخابات ولایت فقیه،اساس مشروعیت نظام، اخلاق رئیس جمهور، شایسته سالاری در دولت، پیوند دولت و ملت ، دولت و روحانیت ، دولت و مجلس ، پیامدهای اختلافات دولت و مجلس ف نظارت ملت بر عملکرد مسئولان، قانون ملت بر عملکرد مسئولان ، قانون گرایی و پیامدهای قانون شکنی، تنفیذ احکام ریاست جمهوری و سرانجام بنی صدر، آینه عبرت.

وصیت من به ملت شریف آن است در تمام انتخابات، چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای ا سلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر،در صحنه باشندو اشخاصی که انتخاب می کنند و ضوابطی باشد که اعتبار می شود.
در بخشی دیگر از سخنان امام خمینی آمده است ، شرکت در انتخابات تکلیف است، ما مکلفیم به اینکه در امور دخالت کنیم. ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم؛مکلفیم شرعا؛ هانطور که پیغمبر می کرد؛ همانطورکه حضرت امیر می کرد.

ملت از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آتیه؛ و چه بسا که در بعض مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما