loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسهایی از امام: قناعت و ساده زیستی

ناشر تسنیم

نویسنده رسول سعادتمند

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 184

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از کتاب هایی است که ساده زیستی را به عنوان درس هایی از امام خمینی مطرح کرده است. در این کتاب تلاش شده تا بعد ساده زیستی در زندگی و سیره عملی وی بررسی شود. بخش های نخست این کتاب به واکاوی جنبه های نظری اندیشه او در مقوله قناعت اختصاص یافته است. نگاهی به عملکرد امام امیرالمؤمنین(ع) به عنوان الگوی زهد و ساده زیستی و لزوم پرهیز مسوولین از اشرافی گری و روی آوردن آنان به ساده زیستی و مردمی بودن از دیگر بخش هائی است که رهنمودهای امام را مطرح ساخته است. دو فصل پایانی کتاب به مساله ساده زیستی امام و پرهیز وی از تشریفات را در قالب مجموعه متنوعی از خاطرات آورده که شامل بیش از یکصد و سی خاطره از اطرافیان و اعضای خانواده امام می شود.

بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و قدرت طلبی، بحث دنیا خواهی و آخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی بضاعت گردانندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما