loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کاوش های فقهی

ویراست دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 50913 10003022
220,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در اثر حاضر، نویسنده نخست تعبد و تعقل در فقه اسلامی را از دیدگاه جدید و بدیع مورد بررسی قرار می دهد و معتقد است که بر خلاف تصور عامیانه، تعبد، مبتنی بر تعقل است. وی ابتدا دو مفهوم تعبد و تعقل را تعریف نموده و می گوید: (هر اندیشه ای که با پیروی از اصول و قوانین ثابت شده به جریان بیفتد، تعقل نامیده می شود). سپس دو نوع احکام اسلامی را بیان می کند:

1- احکامی که به بیان کیفیت رابطه میان انسان و آفریننده جهان هستی که خود جزئی از آن است، می پردازد.
2- احکامی که مربوط به انسان در جهان طبیعت یا انسان های دیگر است.

ایشان با ارائه مستندات قرآنی و روایی اثبات می کند که هر دو نوع احکام، تعارضی با عقل ندارند و تعبد در عبادات حتما به دلایل قاطعانه عقلی مستند است. به اعتقاد او: فقه اسلامی برای مدیریت حیات دنیوی و اخروی آدمی در مسیر به ثمر رساندن شخصیت رو به کمال او وضع شده است.

محمدتقی جعفری با گستره ذهنی و مطالعات وسیع و دقت نظر خود، توانسته است حقوق و فقه اسلامی را از عینک جهان بینی و جهان نگری قرآن ارائه کند و استفتائات و پاسخ های ایشان، این روش بدیع و اسلامی را نشان می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما