loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان بی نقص: اخلاق در عصر مهندسی ژنتیک

کتابخانه فلسفه زندگی

ناشر فرهنگ نشر نو

نویسنده مایکل سندل

مترجم افشین خاکباز

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 143

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پیشرفت های اخیر علم ژنتیک درمان بسیاری از بیماری ها را میسر ساخته و امیدواری هایی را برای درمان بسیاری از بیماری های بی درمان ایجاد کرده است. از سوی دیگر، این پیشرفت ها دخالت انسان را در قلمروهایی میسر ساخته که تاکنون از دسترس خارج بوده است: قلمروهای وسیعی که از تولید نوزادان آزمایشگاهی، درمان ناباروری، دستکاری های ژنتیک برای تقویت حافظه و عضلات گرفته تا انتخاب جنسیت و ویژگی های جسمی و ذهنی نوزادان و تراریخته سازی حیوانات و حتی انسان ها را در بر می گیرد.

انسان از نظر اخلاقی تا چه حد می تواند در این گستره پیش برود؟ آیا برنامه ریزی کودکان پیش از تولد و حتی پس از تولد اشکال اخلاقی ندارد؟ آیا می توانیم با چنین دخالت هایی مسیر زندگی آینده ی آن ها را تعیین کنیم و به جای آنها تصمیم بگیریم؟ آیا استفاده از ژن درمانی باید به بیماری ها محدود باشد یا می توان از آن برای بهبود ویژگی های جسمی و ذهنی در افراد سالم استفاده کرد؟ تکلیف جنین های اضافی که در آزمایشگاه های باروری تولید می شوند چیست؟ آیا می توان از جنین های اضافی که در درمانگاه های باروری تولید می شوند برای پژوهش در سلول بنیادی استفاده کرد، کاری که درنهایت به از بین رفتن جنین ها منتهی می شود؟

سندل در این کتاب می کوشد مبنایی برای پاسخگویی به چنین پرسش هایی ارائه دهد و توضیح دهد که چرا مهندسی ژنتیک و پیشرفت های شگفت انگیزآن چنین دغدغه هایی را برانگیخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما