loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برگزیده تحف العقول: گلچینی از سخنان آموزنده و حکمت آمیز پیامبران و امامان به ضمیمه شناختنامه، زندگی و اندیشه ابن شعبه حرّانی

شارهکارهای متون اخلاقی - 1

ناشر موسسه انتشارات حضور

نویسنده ابن شعبه حرانی

مترجم سید علی باقریان موحد

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 111

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر، برگزیده ای از کتاب تحف العقول است که بیشتر از کلمات قصار آن استخراج شده که آدرس جملات گلچین شده در پایان هر بخش آمده است.

اخلاق یکی از ارکان مهم دین اسلام است که همواره از آغاز تا کنون مورد توجه خاص و عام بوده است. فرزانگان و عالمان بسیاری، عمر گرانقدر خود را در راه نشر و گسترش معارف والای اخلاقی دین اسلام سپری کرده اند و میراث ارزشمندی از مقالات و رسالات اخلاقی را برای ما به یادگار گذاشته اند.
این گنجینه های گران سرنگ را می توان به سه دسته تقسیم کرد:
1. آثاری که صرفا از جنبه دینی بر اساس قرآن و حدیث به موضوع اخلاق پرداخته اند و گلچینی از آیات قرآن و روایات اخلاقی معصومین را فراهم آورده اند، مانند تحف العقول ابن شعبه حرانی و الخصال شیخ صدوق.
2. آثاری که مباحث اخلاقی را از دیدگاه عقلی و منطقی مورد بحث و بررسی قرار داده اند و به بیان اسرار و ابعاد فلسفی مباحث اخلاقی پرداخته اند، مانند تهذیب الاخلاق ابن مسکویه و اخلاق ناصری خواجه نصیرالدین طوسی.
3.آثاری که به هر دو جنبه فوق توجه داشته و در ضمن بیان احادیث اخلاقی معصومین، به شرح عقلی و فلسفی مبانی اخلاق اسلامی پرداخته اند، مانند جامع السعادات ملا مهدی نراقی.تحف العقول در دانش و دین و حکمت ها و آداب و اخلاق و فرهنگ ها، آراسته سخنی است که از میوه هایش گرسنگان سیر شوند و تشنگان بهره گیرند و خردمندان بدان انس جویند.
گزیده سخنان و درهای غلتان حکمت چون سرچشمه ای روان است که خداوند بر زبان گویای صالحان و راستان جاری ساخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما