loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نسیم محرم: عاشورائیان؛ فرهنگ و بزم و چکامه

ناشر موسسه انتشارات حضور

نویسنده ابوالفضل هادی منش

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 464

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

عزت شیعه مرهون و مدیون عاشوراست. عاشورا تنها، نقطه ی عطفی در بیداری ملت های مسلمان و شکل گیری قیام ها و نهضت های بعد از خود نیست، بلکه کانون شعور و عزم شیعه نیز هست. توجه به عاشورا همواره در تاریخ اسلام، سربلندی و بالندگی به همراه داشته است.

مجموعه ی حاضر ره آوردی است در سه بخش: فرهنگ عاشوراییان، بزم عاشوراییان و چکامه ی عاشوراییان.
در بخش نخست «فرهنگ عاشوراییان» به تبیین سوگواری عاشورایی، پیشینه، دیدگاه ها، آموزه ها، آسیب ها و راهکارهایی برای جلوگیری از برخی انحرافات و کجروی ها پرداخته شده است.
در بخش دوم «بزم عاشوراییان» به نام گذاری سنتی شب های دهه ی اول محرم به دلیل حساسیت این دهه از سوگواری ،روی آورده شده و به تناسب هر موضوع: رویداد تاریخی واقعه، الگوهای قابل اتخاذ، مطالب مرتبط با ادبیات دفعا مقدس و شهدای جنگ تحمیلیف متن ادبی ،پرسش و پاسخ شعر آورده شده است.
در بخش سوم «چکامه ی عاشوراییان» ده فراز از زیارت عاشورا به منظور ارائه ی ده سخنرانی دینیف شرح و توضیح داده شده است. چه اینکه زیارت عاشورا دربردارنده ی مضامین عالی عقیدتی و ترجمان شعر و شعور عاشوراست. بر این مبناف تبیین فرازهای بلند آن، تاثیر بسزایی در درک عمق اهداف عاشورا دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما