loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

به رنگ آسمان: بایسته های خانواده از دیدگاه قرآن

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده سید محسن میرباقری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 132

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب به رنگ آسمان: بایسته های خانواده از دیدگاه قرآن، اهمیت و جایگاه خانواده بر هیچ کس پوشیده نیست. انسانها از کودکی در کانون خانواده رشد می یابند و معمولاً انسانهایی از موفقیت بیشتری برخوردارند که کانون خانواده آنها گرمتر و محکمتر بوده است. در دنیای غرب که نظام خانواده جایگاه اصلی خود را از دست داده است مشکلات گوناگونی پدید آمده که حتی برخی از نویسندگان غربی هم بدان اعتراف دارند. هر انسانی احتیاجات و نیازهایی دارد که بسیاری از آن باید در کانون خانواده تأمین شود.این کتاب در طی فصول مختلف خود به تبیین بایسته های خانواده از دیدگاه قرآن می پردازد.

در کتاب به رنگ آسمان: بایسته های خانواده از دیدگاه قرآن، موضوعاتی از قبیل اهمیت تشکیل خانواده، کارکردهای آن و روابط میان افراد خانواده از دیدگاه آیات قرآن بررسی شده است و تلاش شده تا یک خانواده ی مطلوب از دیدگاه قرآن ارائه شود. سرفصل های کتاب عبارتند از: خانواده ی قرآنی و نیازهای آن، مسؤولیت پذیری در خانواده، محبت و آثار و نتایج آن، تفاهم در خانواده، حسن خلق، حیا، غیرت، معاشرت در خانواده و ... .

کتاب به رنگ آسمان: بایسته های خانواده از دیدگاه قرآن، نوشته سید محسن میرباقری است و در انتشارات به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.

عوامل افزایش محبت

الف: متعادل کردن انتظارات انتظارات نامعقول از طرف مقابل محبت میان افراد را کم خواهد کرد. از آن جا که هر انسان قوت ها و ضعف هایی دارد باید تلاش شود بدی ها نادیده گرفته شود و نقاط قوت مدنظر قرار گیرد. ماه اول زندگی مشترک را ماه عسل می خوانند. اما سؤال این جاست که چرا فقط ماه اول زندگی باید ماه عسل باشد؟ علت آن است که بعد از مدتی همسران متوجه می شوند که نمی توانند انتظارات یکدیگر را برآورده سازند. راه برطرف شدن این مشکل آن است که انتظارات پایین آورده شود.

ب: اظهار محبت باید محبت، این نعمت خدادادی، به زبان آورده شود. مرد باید محبت خود را به زبان بیاورد. اگر همسری از طرف شوهرش احساس کمبود محبت نماید برای محبت کردن به فرزندانش و حتی انجام امور منزل انگیزه ای نخواهد داشت. با سخنی محبت آمیز می توان کانون خانواده را گرم کرد.

ج: کارهایی که به نوعی بیان محبت به شمار می رود در تقویت محبت آثار بسیاری دارد. از جمله این کارها می توان به هدیه دادن اشاره کرد. در دستورات اسلامی است که مرد به هنگام ورود به منزل و به ویژه در هنگام بازگشت از سفر هدیه ای به خانه ببرد و خانم هم در منزل خود را برای شوهرش آماده و حتی آرایش کند. به تعبیر قرآن، شب ، زمان آسایش و آرامش و خانه مکان آسایش و آرامش است از سوی دیگر همسر نیز عاملی برای ایجاد سکون و آرامش دانسته شده است: « لتسکنوالیها»
این سه یعنی خانه، شب، همسر، در کنار هم و با هم معنا می یابد و مفهوم کاملی می رساند. هریک از همسران برای آن که خود در آسایش همسرش تلاش کند، زیرا همسری و زوجیت امری کاملا طرفینی است.خانواده ای که از پدر و مادر شروع می شود و باحضور فرزندان ادامه می یابد، جامعه کوچکی است که خداوند ایجاد محبت در میان اعضایش را به خود نسبت می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما