loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی اخلاق

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51392 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر ترجمۀ Principia Ethica مور است که در آن به فرا اخلاق پرداخته است. این کتاب اولین کتاب مشهور او در حوزۀ اخلاق است.
برخی از دیدگاه های قبلی خود در مبانی اخلاق پرداخته است.

مترجمان محترم در معرفی این اثر و دیدگاه مور می گویند: در فلسفه اخلاق بسیاری سعی دارند مفاهیم اخلاق را به مفاهیمی طبیعی ارجاع دهند؛ برای مثال خوب را معادل لذت یا مطلوب می دانند، در صورتی که مور آنرا مغالطه دانسته و آنرا مغالطۀ طبیعت گرایانه می نامد. مور معتقد است که خوب، مفهومی بسیط و غیر قابل تعریف است. در این زمینه استدلالی دارد که به «پرسش مفتوح» شهره است. بر اساس این استدلال خوب خاصه ای بسیط، غیر قابل تعریف و غیر قابل ارجاع به مفاهیم طبیعی است. این دیدگاه مور به ناطبیعت گرایی اخلاقی معروف است، از اینرو کتاب مبانی اخلاق که در آن دیدگاه او شرح و بسط داده شده، یکی از مهمترین منابع الهام بخش علیه طبیعت گرایی اخلاقی است و تا حدی در شکل گیری فرا اخلاق که دغدغۀ قرن بیستم است، مؤثر بوده است.

بخش های اصلی این کتاب عبارت اند از:
فصل اول: موضوع اخلاق؛
فصل دوم: اخلاق طبیعت گروانه؛
فصل سوم: لذت گرایی؛
فصل چهارم: اخلاق مابعدالطبیعی؛
فصل پنجم: فلسفه اخلاق در ارتباط با رفتار؛
فصل ششم: آرمان یگانه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما