loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیمای دوازده امام علیهم السلام در میراث مکتوب اهل سنت؛ از آغاز تا پایان سده دوازده قمری - جلد دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51405 10003022
140,000 126,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب یادشده در دو جلد تدوین یافته و در صدد ارائه دیدگاه اهل سنت درباۀ ائمۀ علیهم السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها است و طبیعی است که تفاوت های فراوانی در این باره با دیدگاه شیعیان وجود دارد.

جلد نخست کتاب در دو فصل شامل: مباحث مقدماتی» و «تک نگاشته ها» نوشته شده است. در قسمتی از جلد اول با عنوان شیوه تألیف «مقتل الحسین خوارزمی» می خوانیم:

خوارزمی در این کتاب همچون کتاب دیگرش «المناقب» روایات را به صورت مسند ارائه می کند. وی در برخی از موارد که به اطلاعات و کتاب ها دسترسی دارد، اما طریق روایی را نمی داند، روایات را بدون ذکر سلسله سند و با ذکر نام نگارنده اصلی اثر می آورد. مجموع روایات و گزارش های عرضه شده که برخی از موارد آن به سی صفحه می رسد، 561 روایت است که هر یک دارای سندی است یا از کتابی نقل شده است. خوارزمی به ندرت به نقد و بررسی روایات یا اظهار نظر درباره آن ها می پردازد.

جلد دوم کتاب نیز با یک فصل به موضوع «نگارش های غیرمستقل دربارۀ ائمه (ع)» می پردازد.

تاریخ نگاری اهل سنت در موضوع زندگانی دوازده امام علیهم السلام از قرن ششم به بعد به موازات گسترش فرهنگی تشیع رشد کرد که حاصل آن پیدایش کتاب های مستقل در باب ائمه علیهم السلام بود؛ این حرکت به ویژه در ایران و در حوزه فارسی زبان، حرکتی همدلانه و متاثر از جریان تصوف بود.

این اثر مقدمه ای برای شناسایی اصول و گرایش های کلی حاکم بر تاریخ نگاری اهل سنت در باب زندگانی دوازده امام علیهم السلام است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما