loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آسیب شناسی دین پژوهی معاصر: تحلیل دین شناسی شریعتی، بازرگان و سروش

کلام و دین پژوهی 27

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر به سه گفتمان دین شناسی مهندس بازرگان، دکترشریعتی و دکترسروش می پردازد. این سه شخصیت به نحوی در اندیشه دینی معاصر تأثیرگذار بوده اند، اما تا کنون منظومه فکری آنها مورد نقد و بررسی قرار نگرفته بود؛ بنابراین ارائه تحقیق مستقلی که به ارزیابی این سه گفتمان فکری بپردازد لازم می باشد. کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر ضمن تدوین چیستی دین پژوهی و آسیب شناسی و روش شناسی آن، عناصر اصلی سه گفتمان دین شناسی بازرگان، شریعتی و سروش را تبیین، تحلیل و ارزیابی می کند.

کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر، با روش درون و برون دینی به بیان آسیب های دین پژوهان معاصر م پردازد که شامل فصول: ادبیات آسیب شناسی دین پژوهی معاصر، چیستی آسیب شناسی، تبیین مفهوم مغالطه، مفهوم و ضرورت آسیب شناسی دینی، چگونگی مسأله سازی در آسیب شناسی دین پژوهی، گستره دین پژوهی معاصر، روش شناسی آسیب شناسی دین پژوهی معاصر، گونه های جریان های دین پژوهی ایران معاصر م باشد. و در بخش دوم به آسیب شناسی دین پژوهی بازرگان می پردازد، و در بخش سوم و چهارم به آسیب شناسی دین پژوهی دکترشریعتی و سروش می پردازد.کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر: تحلیل دین شناسی شریعتی، بازرگان و سروش نوشته عبدالحسین خسروپناه است و در انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما