loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چالش های فراروی غرب و مسلمانان: مجموعه سخنرانی دکتر مظفر اقبال

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده مظفر اقبال

مترجم سید عبدالمجید طباطبایی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 116

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5149 10003022
2,200 2,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بررسی چالش های فراروی غرب و مسلمانان از موضوعات قابل تامل است که دکتر مظفر اقبال در اثر حاضر، طی 9 جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ به آن پرداخته است.
بخش اول کتاب به چگونگی پیدایش غرب امروزی می پردازد و در بخش دوم، تصویری از اسلام را در آینه غرب منعکس می کند که مولفه های این بحث عبارتند از: شکل گرفتن شرق شناسی، برداشت غرب از اسلام و مسلمانان، طغیان غرب و اروپا علیه دین، قرن بیستم و افول اسلام در غرب، نقش کتاب و صنعت کتاب و رسانه ها در این فرآیند و تغییر احساس غربی ها در باره اسلام، هراس غربی ها از واکنش های اسلام هراسی و استراتژی های غرب در ارتباط با مسئله مسلمانان.
بخش سوم، تصویر مسلمانان از خود را بررسی می کند و در این میان، یادآوری یک نکته را ضروری می داند و آن تفاوتی است میان تصویر مسلمانان از خودشان و واقعیت اسلام که باید این دو را جدای از هم در نظر گرفت.
بخش های چهارم و پنجم نیز به موضوع «مسلمانان در آینه مسلمانان» می پردازد. اسلام و مسلمانان در آینه غرب، پیدایش جریان های فکری غرب، تصویر اسلام در آینه مسلمانان و غرب در آینه اسلام و مسلمانان، عنوان های سایر بخش های این کتاب را تشکیل می دهند.
در انتهای این اثر، نمایه ای از اعلام و موضوعات به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما