loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

میراث فرهنگی: بررسی فقهی - حقوقی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51499 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

میراث فرهنگی از موضوعاتی است که در عصر کنونی از جنبه های متعددی مورد توجه قرار گرفته است. منافع اقتصادی حاصل از میراث فرهنگی و نقشی که این میراث در حفظ هویت فرهنگی جوامع ایفا می کند، دولت ها را بر آن داشته تا توجه ویژه ای به این پدیده مبذول دارند. ارزش این آثار موجب گشته سوداگران داخلی و خارجی سراسر پهنه کشور را بکاوند و از ریز و درشت این آثار ثروتی به چنگ آورند. برای جلوگیری از تطاول روزافزون این ثروت – از همان ابتدای انقلاب – راهکارهایی اندیشیده شد و در قالب مواد قانونی از تصویب مجلس و شورای نگهبان گذشت؛ ولی به دلیل برخی گسست هایی که بین مقام اندیشه و مقام واقعیت های خارجی وجود داشته و دارد، حل این معضل همواره با کاستی های فراوانی مواجه است. مشکلات عدیده موجود در این حوزه و کاستی هایی که در شناخت عوامل آن مشکلات مشاهده می شود بررسی فقهی- حقوقی میراث فرهنگی را عمدتاً در دو حوزه جرائم و مالکیت، ضروری می سازد.

کتاب حاضر در 4 بخش تدوین شده است:
بخش اول: کلیات و موضوع شناسی
بخش دوم: حفاظت و ترویج میراث فرهنگی
بخش سوم: جرائم علیه میراث فرهنگی
بخش چهارم: مالکیت میراث فرهنگی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما