loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

المدارس الاخلاقیة فی الفکر الاسلامی: دراسة منهجیة حدیثة فی المصادر و الاتجاهات

مرکز اخلاق و تربیت - 7

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51544 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، پژوهشی توصیفی، تحلیلی و حتی انتقادی در معرفی مکاتب مختلف اخلاق و منابع شاخص آن ها در اسلام است.
مجموعه محققین این اثر با انگیزه معرفی مکاتب چهارگانه اخلاقی و ذکر منابع مهم آنها جهت دستیابی آسان مطالعهکنندگان، به تنظیم کتاب حاضر همت گماشتهاند. فصل اول به تعریف کلی و مقایسه مکاتب فلسفی، عرفانی، نقلی و توفیقی پرداخته است و فصلهای دیگر کتاب هر کدام به صورت جداگانه به معرفی منابع مهم هر مکتب اختصاص یافته است.
توضیحاتی پیرامون مولف اثر، نسخههای مختلف کتاب، موضوعات بحث شده، شیوه ارایه مباحث و در نهایت ارزیابی محتوایی، از جمله مباحثی است که در مورد هر یک از منابع مطرح شده است. مکتب اخلاقی نقلی در دو فصل منابع شیعه و منابع سنی ارایه شده است.
کتابهای الطب الروحانی و اخلاق ناصری در مکتب فلسفی؛ اللمع فی التصوف و الاشارات و التنبیهات (النمط التاسع) در مکتب عرفانی؛ بحارالانوار (جلدهای 64 تا 76) در مکتب اخلاقی شیعی؛ شجره المعارف و الاحوال و صالح الاقوال و الاعمال در مکتب اخلاقی اهلسنت؛ الرعایه لحقوق الله و جامع السعادت در مکتب توفیقی، از جمله منابعی است که در فصلهای مختلف کتاب مورد کاوش قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما