loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رسائل فی تفسیر سورة الفاتحة (دوره دو جلدی)

قسم احیاء التراث الاسلامی - 35

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مجموعه حاضر تحقیق و تصحیح پانزده رساله تفسیری در تبیین مفاهیم و معارف اعتقادی و اخلاقی و عبادی سوره حمد است.
عمده رساله ها از عالمان سده دوازدهم و سیزدهم هجری است، غیر از رساله عبدالرزاق کاشانی متعلق به قرن هشتم و رساله درةالمعانی منسوب به عبدالله شاه آبادی متعلق به سده دهم که جنبه های عرفانی و معنوی این سوره را بررسی کرده اند.
در مقدمه هر رساله شرحی از زندگی، آثار و آراء و اندیشه های مؤلف آن ارائه شده است. در این رساله ها از جنبه های مختلف الفاظ، مفاهیم و تأویلات آیه ها با استناد به احادیث اهل بیت (ع) شرح شده است.

در جلد اول این مجموعه هشت رساله تفسیری از عالمان شیعه مانند عبدالرزاق کاشانی، عبدالله شاه آبادی، شیخ بهایی (دو رساله)، میر محمدصالح حسینی خاتون آبادی، ملا علی بن محمد ثقفی قزوینی، محمدجعفر استرآبادی و عبدالعزیز ازدبیلی در شرح و توضیح آیات و مضامین سوره حمد تصحیح و تحقیق شده است.

در جلد دوم این مجموعه نیز هفت رساله تفسیری از عالمان شیعه مانند محسن بروجردی، عبدالرحیم مراغی، حسینی خراسانی، بید آبادی اصفهانی، شریف کاشانی، عبدالجواد جعفر آباده ای و یک رساله دیگر از مؤلفی ناشناخته در شرح و توضیح آیات و مضامین سوره حمد تصحیح و تحقیق شده است.

أیّها القاری الکریم، هذا الکتاب الذی بین یدیک یتضمّن خمسة عشرة رسالة کلّها فی تفسیر سورة الفاتحة لم یطبع أکثرها من قبل، اخترناها من بین النسخ والاثار المتوفّرة لدینا؛ تحتوی علی أهمّ ما ورد من الاحادیث و الأخبار عن طریق أهل البیت (ع) فی تفسیر آیاتها و ما قیل فی مفرداتها من القراءة و الاعراب و التفسیر و التأویل و ما شاکل. فحصل بحمد الله مجموعة طیّبة من تفاسیر سورة الفاتحة محقّقة ومنقّحة.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما