loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الصحابه الکرام - الجزء الاول: ابان بن سعید - سلمان الفارسی

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده محمدعلی احمدیان نجفی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 642

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مؤلف در این اثر کوشیده است بر اساس تعریفی که از عدالت صحابه ارائه می دهد، عدول صحابه را از میان اصحاب رسول الله ( ص )شناسایی و معرفی کند.

این اثر، مجموعه ای است تراجم نگاری در باره صحابیان گرامی رسول خدا (ص) که مرحوم شیخ محمدعلی احمدیان نجفی، متوفای 1۴17 قمری، آن را در باره ۵67 صحابی به نگارش در آورده است.

مؤلف در این اثر کوشیده است بر اساس تعریفی که از عدالت صحابه ارائه می دهد، عدول صحابه را از میان اصحاب رسول الله ( ص )شناسایی و معرفی کند. از نظر وی، آن دسته از صحابه ای که بر منهج و طرق اسلامی مشی کنند، عادل هستند. به بیان دیگر، عمل هر صحابی را با سیره رسول خدا ( ص ) باید سنجید که ا گر موافق و مطابق آن بود، صحابی، عادل و إلاّ غیر عادل است. پس معیار عدول و عدم عدول اصحاب، عملکرد آنان است.

ویژگی منحصر این کتاب، نخستین بودنش در معرفی صحابه امامیه است که از آن می توان به «تراجم الصحابة الإمامیِة من أصحاب رسو لالله »( ص ) نیز نام برد. این مجموعه، دارای مقدمه ای علمی است که در آن مؤلف قائل به تساوی بین اصحاب شده است و تفاضل و عدم تفاضل میان اصحاب را مبتنی بر عملکرد آنان می داند.

وی، نظر جمهور اهل تسنن را در باب صحابه تبیین و پاسخ می دهد و در انتها، به هدف خود از تألیف این اثر مبارک که همان ترجمه صحابه شیعه است، می پردازد. کتاب الصحابه الکرام، بر اساس حروف الفبا در 26 باب مرتب شده که باب پایانی آن، در باره کنیه ها است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما