loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نهاد ولایت عهدی در خلافت اموی و عصر اول عباسی (56 - 232 ق)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51634 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده ابتدا به تاریخچه پیدایش ولایت عهدی در دوران خلافت امویان از زمان حکومت معاویه تا سقوط خلافت حاکمان اموی و واکنش مسلمانان نسبت به این مساله اشاره کرده و جریان ولایت عهدی در عصر اول عباسی یعنی از آغاز به حکومت رسیدن عباسیان تا دوره اول حکومت آنان مورد بحث و بررسی تاریخی قرار گرفته است.
وی در ادامه به شرایط، آداب و رسوم و قوانین ولایت عهدی و نحوه گزینش ولی عهد و دلایل آن اشاره کرده و تعدد ولی عهدها در یک زمان، شروط احراز ولایت عهدی، مراسم بیعت با ولی عهد وظایف و اختیارات ولی عهد و انواع آن و جایگاه و نقش ولی عهد در جامعه و حکومت را بررسی نموده است. بیان آثار و پیامدهای سیاسی، اداری، نظامی، اخلاقی، دینی، مالی، فرهنگی و مفاسد مترتب بر جریان ولایت عهدی از مباحث پایانی این کتاب است.

بخش های اصلی این کتاب عبارتند از:
فصل اول: پیدایی و تکوین
فصل دوم: ولایت عهدی در خلافت اموی
فصل سوم: ولایت عهدی در عصر اول عباسی
فصل چهارم: جایگاه، اختیارات و رسوم ولایت عهدی
فصل پنجم: آثار و پیامدها
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما