loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معمای عشق

یونگ شناسی کاربردی

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

شالوده ی این کتاب براساس جمله ای از یونگ در زندگی نامه ی خودنوشت اوست. او عشق را «بزرگ ترین معمای بشر» می نامد. این کتاب تلاش می کند خودآگاهی مخاطب را درباره ی مقوله ی عشق بیفزاید. در یادداشتی که نویسنده به بهانه ی چاپ این اثر در ایران نگاشته، آمده است: «اگر قرار بود یک زبان جهانی وجود داشته باشد، آن "زبان عشق" بود. این کتاب کوچک تلاشی است برای به کارگیری واژگان بنیادین عشق در زبان یونانی: اروس و فیلیا و آگاپه، به عنوان روش هایی جدید برای درک آنچه کارل گوستا و یونگ "بزرگ ترین راز زندگی" نامید. افزون بر این، در آن از چهار نوع عشق کهن الگویی سخن رفته است: عشق مادر، عشق پدر، عشق دیگری و عشق خویشتن، به عنوان راه هایی برای گسترش درک از عشق و اینکه چگونه عشق به رشد فردی و افزایش توان فرد برای یافتن معنای زندگی کمک می کند. سرانجام به این می رسیم که عشق متناقض است؛ چون وجوه تاریک و روشن دارد: واقعیتی است که ما را زخمی می کند و هم زمان و در یک لحظه، حقیقتی است که شفایمان می دهد. عشق هیچ حدومرزی نمی شناسد و برای همه ی انسان ها گذشته از نوع نژاد و ملیت مشابه است.» عنوان های «تناقض عشق»، «اروس»، «فیلیا»، «آگاپه»، «کهن الگوهای عشق»، «عشق مادر»، «عشق بیش از حد یا عشقی که کافی نیست؟»، «عشق پدر»، «رابطه ی پدر و دختر»، «درک معمای عشق»، «نفس در مقابل خود برتر» و «محبت به خویشتن» هر کدام در پاکت هایی که صفحه های کتاب را تشکیل داده، گنجانده شده است.

عشق مادر در شکل گیری ما بسیار تاثیرگذار است. عشق پدر ما را توانمند می سازد و باعث می شود احساس کارآمدی و کفایت کنیم و اعتماد به نفس بیابیم. عشق به دیگری از طریق فیلیا و اروس و آگاپه به ما کمک می کند به فردی تبدیل شویم که خلق شده ایم تا بشویم و عشق به خویشتن به ما کمک می کند تکه تکه شدن های درونی مان را التیام ببخشیم. عشق به خویشتن چسبی است که با آن می توانیم بخش های جدا شده ی وجودمان را دوباره به هم وصل کنیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما