loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تو نباید بکشی: صلح، رؤیای من

ناشر کتاب کوله پشتی

نویسنده یورگن تودنهوفر

مترجم حسین تهرانی

ویراستار سارا بحری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 496

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یورگن گرهارد تودنهوفر، زاده­ 12 نوامبر 1940 در اوفنبورگ آلمان، سیاست مدار، خبرنگار و مدیر سابق رسانه­ ای است. او که دانش آموخته رشته حقوق در مقطع دکتراست، پیش از این با نگارش کتاب «10 روز با داعش» در جهان مشهور شد.

تودنهوفر از سال 1972 تا 1990 نماینده­ی حزب دموکرات مسیحی در مجلس آلمان بود. او یکی از معروف ترین طرفداران مجاهدین افغان در نبرد با اشغالگران شوروی بود و بارها به مناطق تحت­ نفوذ مجاهدین سفر کرد. از سال 1987 تا 2008 عضو هیئت­ مدیره­ کنسرسیوم رسانه ­ای بوردا بود. از سال 2001 به منتقد جدی حمله امریکا به افغانستان و عراق تبدیل شد. بارها، گاهی به طور ناشناس، به این مناطق و به سایر کشور های اسلامی، من ­جمله لیبی، مصر و ایران سفر کرد.

تودنهوفر مخالف سرسخت جنگ آمریکا علیه افغانستان 2001 و عراق 2003 شد. وی درباره­ هر دو جنگ کتاب ­ هایی نوشته است که بسیار پرفروش بوده­ اند.او بارها به مناطق جنگی خاورمیانه سفر کرده است. یک­بار برای ورود به منطقه ­ای از عراق که حتی ورود خبرنگاران به آنجا ممنوع بود، خود را یک پزشک جا زد. بعد از بازگشت از این سفر، بارها اعلام کرد که به عنوان یک شهروند غربی شرمنده است و در مصاحبه­ ای که با نشریه­ «اشترن» انجام داد، گفت: «بوش انسان های بیشتری را کشته است، تا بن لادن.»

تودنهوفر در کتاب «تو نباید بکشی. صلح رویای من » با بی طرفی کامل مشاهدات خود را از اتفاقات خاورمیانه نظیر جنگ سوریه، افغانستان، عراق، درگیری های مصر، لیبی و بهار عربی و همچنین توافق هسته ای ایران با کشورهای پنج به علاوه یک و بسیاری از حوادث ریز و درشت منطقه به رشته تحریر در آورده است.

این کتاب در واقع دادخواهی تند و تیز نویسنده علیه سیاست های تحقیرآمیز غرب و علیه دروغ به عنوان مادر تمام جنگ هاست، او در این کتاب معتقد است که غرب برای حفظ منافعش می جنگد ، زمانی دست به پاکسازی نژادی یهودیان زد و حالا به اسم دفاع از حقوق بشر و برقراری صلح مسلمانان را تروریست جلوه می دهد و در این کشورها دست به قتل عام می زند و یا آن ها را به جان هم می اندازد. دروغ جز جدایی ناپذیر تمدن غرب است. او در سفری که به ایران آمد و جزئیاتش نیز در این کتاب آمده است، به این نتیجه رسید که برخلاف بسیاری از سیاستمدان غربی مردم ایران می دانند جنگ چیست و هیچ کس در ایران خواهان جنگ نیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما