loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سینمای مقاومت: نظریه ها، سیاست ها، نقدها

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

گردآورنده کتاب شهاب اسفندیاری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 346

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51797 10003022
65,000 61,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در این کتاب به مرور برخی مباحث نظری پیرامون مفهوم «سینمای مقاومت» و برخی مفاهیم مرتبط در عرصه مطالعات سینمایی پرداخته و اشاراتی نیز به اهمیت این مفهوم در وضعیت کنونی سینمای ایران داشته است.

در این کتاب برخی نویسندگان مقالات، مانند دکتر سید علی روحانی و وحید اله موسوی در مقالات جداگانه خود به ابعاد ناگفته و مسائل پیچیده «سینمای مقاومت» در کشورهایی مانند فرانسه و فلسطین پرداخته و نحوه بازنمایی مقاومت در فرم، روایت و محتوای این آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار داده اند. مقاله ناصر مقدم نیز با رویکردی تطبیقی به بررسی سازوکارهای اقتباس از ادبیات حماسی در سینمای انیمیشن آمریکا و ایران می پردازد و نتایج قابل تأملی ارائه می دهد.

تلاش دیگری که در مقالات این مجموعه مشاهده می شود، کاربست «نظریه های روایت» و «نظریه های ژانر» در سینمای مقاومت و سینمای دفاع مقدس است. آرین و آرش طاهری در مقاله «ساختار روایی در سینمای مقاومت: زبان، زیبایی شناسی و بلاغت»، و مریم السادات نقیبی و دکتر اصغر فهیمی فر در مقاله «بررسی مفاهیم نظریه ژانر در سینمای جنگ تحمیلی» چنین دغدغه هایی را دنبال کرده اند. برخی فیلم های مستند برگزیده جشنواره «عمار» نیز در این بخش تحلیل شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما