loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تنها در محراب: برگ هایی از زندگی شهید آیت الله سید حسن مدرس

ناشر شهید کاظمی

ویراستار سجاد محمدی

مصاحبه گر غلامعلی رجایی

بازنویسی مجید قاسم

تهیه کننده موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51822 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تنها در محراب برگ هایی از زندگی شهید آیت الله سید حسن مدرس است که توسط موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه فراهم شده است. کتاب تنها در محراب با تحقیق و مصاحبه غلامعلی رجایی و بازنویسی مجید قاسم توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

سید حسن طباطبایی زواره مشهور به مدرس در سال 1249 برابر با 1287 قمری در شهر زواره (در قریه سرابه کچو از توابع شهرستان اردستان) از توابع استان اصفهان متولد شد.
آیت الله مدرس که در دوران مشروطیت همراه با علمای بزرگ اصفهان در انجمن ولایتی این شهر عضویت یافته و در دوران موسوم به استبداد صغیر با محمد‌علیشاه آشکارا به مخالفت برخاسته بود، فقط از جلسه 195 دوره دوم مجلس که در 28 ذی‌الحجه 1328 منعقد شده بود، به عنوان نماینده در مجلس حضور پیدا کرد.
شواهد و مدارک موجود نشان می‌داد که رضاشاه برای مدتی طولانی نخواهد توانست وجود مخالف بی‌پروایی نظیر آیت الله سید‌ حسن مدرس را تحمل کند. او که سالها طعم تلخ مخالفت‌های مدرس را چشیده و بارها توسط او تحقیر شده بود، مایل بود در اولین فرصت او را از سر راهش بردارد.
در حالی که رعب و وحشت بر کشور حاکم شده بود، مأموران شهربانی در روز دوشنبه 16 مهر 1307 آیت الله مدرس را شب هنگام و به طرز بسیار زننده‌ای دستگیر کرده و چنانکه مطلوب رضاخان بود به شهرستان دور افتاده خواف در جنوب شرقی استان خراسان تبعید کردند.
ایشان حدود 9 سال در این منطقه بدون این که امکانی برای مراوده و ملاقات با بستگان و اطرافیانش را داشته باشد زندگی محقر و پر درد و رنجی را پشت سر نهاد و نهایتاً به دستور رضاخان به کاشمر انتقال یافت. در شب دهم آذر 1316 در پایان یک روز از ماه رمضان و در حالی که به انتظار افطار نشسته بود، مأمورانی از شهربانی او را در محل اقامتش با چای مسموم کرده و سپس با عمامه‌اش وی را خفه نموده و ناجوانمردانه به شهادت رسانیدند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیرحسین احمدی نیا

کتاب کوتاه و مختصر ...هرچند به تمام زوایای زندگی شهید والامقام آیت الله مدرس پرداخته نمیشه ...اما برای قشر جوان و اونهایی که ممکنه حوصله نداشته باشن کل زندگی نامه یک شخص رو مطالعه کنن بسیار بسیار مناسبه و اونقدر جذابیت داره که خواننده رو تا انتهای کتاب بدون خستگی بکشونه...در ضمن طراحی کتاب ساده و در عین حال گیرا و قیمتشم مناسبه..

12 دی 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما