loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چشم اندازی به تحولات ادبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه شعر و داستان

5 (1)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 365

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51858 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمینۀ تحولات بسیار شگرفی را در عرصه های فرهنگ، باورهای اعتقادی، علم و دانش و صنعت و فن آوری فراهم کرد. ادبیات نیز که همواره سند استوار تاریخ و تمدن یک سرزمین به شمار می آید، از این موج شگفت آفرین بی نصیب نماند.

روند تکاملی تکوینی ادبیات انقلاب ـ که همچون ادبیات عصر مشروطه بیشتر مردم پسند و شعاری است ـ از دهۀ شصت آغاز و در دهۀ هشتاد عمیق تر و عالمانه تر می شود. اگر در دهۀ شصت و هشتاد سروده های شاعران در رأس آفرینش های ادبی جلوه می کند، از دهۀ هشتاد ادبیات داستانی انقلاب پیشروی شعر و شاعری می شود.

نویسنده در این کتاب طی شش فصل با نگاهی به آثار منتشرشده در حوزه ادبیات پس از انقلاب پرداخته است. در فصل اول به دو قله حماسی و عرفانی یعنی فردوسی و مولانا پرداخته شده است. زیرا شاعران پس از انقلاب به دلیل آمیختگی دو رویکرد حماسی و عرفانی، وامدار این دو شاعر توانا و ماندگار ادبیات فارسی هستند. فصل دوم به بیان مطالبی در زمینه شاخص های معنایی شعر پس از انقلاب اختصاص دارد. در فصل سوم تحولات سبکی شعر پس از انقلاب به لحاظ ساختاری و محتوایی بررسی می شود.

بررسی یک مثنوی از سیدحسن حسینی فصل بعدی کتاب را شکل می دهد که از نظر لفظی و معنایی بسیار جامع الاطراف است و به دور از هرگونه گزافه گویی می توان آن را نمایندۀ شعر این عصر به شمار آورد. در فصل ششم نمونه های داستانی توصیف و زیباترین آنها معرفی می شود. در پایان نیز نقد و بررسی برجسته ترین رمان های این دوره آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما