loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اهداف مجازات ها در جرایم جنسی: چشم اندازی اسلامی

پژوهشکده فقه و حقوق - 90

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده رحیم نوبهار

ویراستار رضا موذن زاده

زیر نظر پژوهشکده فقه و حقوق

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 407

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51872 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع اثر حاضر، بررسی اهداف «مجازات های اسلامی» درباره جرایم و خصوصا «جرایم جنسی» است.
نگارنده با مرور تاریخچه ی مجازات ها و پرداختن به مباحثی چون امضایی بودن نوع مجازات های رایج در فقه اسلامی، طریقی بودن یا موضوعیت داشتن آن ها را برای رویارویی با بزه کاری در جوامع امروزی به بحث گذاشته است.
نگارنده بر ضرورت تفکیک جرایم جنسی ـ که صرفا دارای ماهیت غیراخلاقی و در حوزه ی امور خصوصی اند ـ از جرایم علیه عفت عمومی تاکید نموده است.
محدودیت ها و چارچوب های دفاع کیفری از اخلاق، اصل استفاده کمینه از کیفر برای رویارویی با ناهنجاری ها و در عوض، اهتمام به پیش گیری به ویژه از نوع اجتماعی، لزوم توجه به عناوین ثانویه در مقام اجرای مجازات ها، اختیارات حاکمیت صالح در طراحی نظام جرایم و مجازات ها متناسب با واقعیت های عصری و ظرفیت های فقه اسلامی برای طراحی مجازات های معتدل و انسانی، از دیگر مسایل این پژوهش است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما