loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ابوجهاد: کتاب شهید عماد مغنیه

صد خاطره از شهید عماد مغنیه

5 (1)

ناشر روایت فتح

نویسنده سید محمد موسوی

ویراستار خدیجه عارفی

مشاور علمی محمد قاسمی پور

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 104

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ابوجهاد: کتاب شهید عماد مغنیه، نوشته سید محمد موسوی است و در انتشارات روایت فتح منتشر شده است. این کتاب صد خاطره از شهید عماد مغنیه را روایت می‌کند. صد خاطره این کتاب، تلاشی است برای کنار زدن پرده ها از تصویرِ عماد مغنیه؛ پرده هایی که هنوز به طور کامل کنار نرفته اند و کنار نخواهند رفت؛ مگر بعد از تحقق بزرگترین آرزوی عماد؛ یعنی نابودیِ اسرائیل.

عماد مغنیه یکی از آن جوانان بود که نقش اساسی در پیروزی های بعدی مقاومت در جنوب لبنان داشت؛ چه آزادی غرورآفرین جنوب لبنان در سال 2000 و چه شکستِ تحقیرآمیز صهیونیست ها در جنگ 33 روزه. بیست و پنج سال، قویترین سرویس های جاسوسی دنیا، تمامِ تلاشِشان را برای ترور یا اسارت عماد کردند؛ تلاشی که همیشه ناکام می ماند و همین، عماد را در نظرشان تبدیل کرده بود به یک «شبح»؛ شبح حزب الله.

چهاردهم ماه مه سال 1948، روز تأسیس دولت اسرائیل بود؛ روزی که فلسطینی ها اسمش را گذاشتند روزِ نکبت. از آن روز به بعد، شکست پشت شکست بود برای فلسطینی ها و پیروزی پشت پیروزی برای صهیونیست ها.
آن قدر که ارتش اسرائیل به ارتش شکست ناپذیر معروف شده بود. چند دهه بعد، در لبنان اما ورق برگشت. این بار پیروزی های پی در پی نه نصیب صهیونیست ها، که نصیب جوانان حزب الله لبنان می شد. حالا، شکست دادن ارتش اسرائیل، که روزی آرزوی ارتش های عربی بود، محقق شده بود و حالا، آرزوی آزادی فلسطین بود که پا گرفته بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما