loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مأخذشناسی فلسفه غرب: معرفی توصیفی منابع فارسی (کتاب، مقاله و پایان نامه) - جلد اول: تا 1380

پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی - 38

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51954 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جلد اول ماخذشناسی در سال ۱۳۸۵ منتشر و در سال ۱۳۸۸ تجدید چاپ شد. این جلد به معرفی آثاری می پردازد که تا سال ۱۳۸۰ به فارسی تالیف یا ترجمه شده است و جلد دوم ادامه آن تاریخ (تا سال ۱۳۸۵) است.

این جلد به معرفی حدود چهارهزار کتاب، پایان نامه و مقاله می پردازد که تا سال 1380 درباره موضوعات و مباحث مرتبط با فلسفه و فیلسوفان غربی به زبان فارسی تالیف یا ترجمه شده است.
اندیشوران جامعه ما، هر نوع نگرشی که نسبت به فلسفه غرب داشته باشند، برای مواجهه «واقع بینانه و منصفانه» با این فلسفه چاره ای جز مراجعه به آثار فلسفی غرب و تحقیق درباره آنها ندارند. از این رو کتاب حاضر میتواند برای همه اساتید، دانشجویان و کلیه کسانی که به مباحث حوزه فلسفه علاقه دارند مفید باشد و کار آنان را برای جست و جوی منابع مورد نیازشان برای تحقیق و تدریس آسان سازد.

برای سهولت دستیابی به منابع، در پایان کتاب ، فهرست موضوعی و فهرست اعلام به تفصیل آمده است.

در معرفی هر منبع افزو ن بر اطلاعات سندی (نویسنده، مترجم، ناشر و …)، توصیفی از محتوای منبع نیز آمده است تا مخاطب بتواند با درون مایه هر منبع آشنا شود. در انتخاب منابع، از هرگونه قضاوت و ارزشداوری خودداری شده و لذا معرفی منابع لزوما به معنای موافقت یا محتوای آنها نیست.

آثار معرفی شده در این ماخذشناسی (که فعلا کاملترین ماخذشناسی درباره فلسفه غرب است) حوزه های متنوع فلسفه غرب را در بر می گیرد که برخی از آنها از این قرار است: معرفتشناسی، فلسفه دین،فلسفه هنر، فلسفه اخلاق، منطق، هرمنوتیک، تاریخ فلسفه، زندگی نامه فلسوفان غربی، الاهیات، ایدئولوژی، فلسفه اجتماعی، فلسفه زبان، فلسفه ریاضی، فلسفه ذهن، فلسفه تحلیلی، فلسفه تاریخ، فلسفه تطبیقی، فلسفه تعلیم و تربیت، فلسفه سیاسی، فلسفه طب، فلسفه علم
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما