loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زمزمه های چرنوبیل

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سویتلانا آلکسیویچ

مترجم شهرام همت زاده

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 500

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 51993 10003022
76,000 72,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ساعت 1:24 بامداد 26 آوریل، دو انفجار پیاپی، سبب شکافت سقف رآکتور اتمی چرنوبیل و به دنبال آن مواد رادیواکتیو برای ساخت حدود 100 بمب اتمی آزاد شد. در آن سال مقامات شوروی سابق، انتشار هر گونه خبر در مورد این فاجعه را به شدت ممنوع کردند. بیانیه رسمی دولت شوروی چند خط بیشتر نبود: «حادثه ای در مجتمع هسته ای چرنوبیل اتفاق افتاده و یکی از راکتورهای اتمی صدمه دیده و اقدامات لازم برای از بین بردن اثرات حادثه انجام شده است. به قربانیان حادثه کمک و یک کمیسیون دولتی تعیین شده است.»
ولی واقعیت این بود که واژه «صدمه» بیانگر وخامت آن سانحه اتمی نبود که در آن هسته مرکزی راکتور اتمی ذوب شده بود، بخش گرافیت آن در آتش می سوخت و ستون مواد رادیواکتیو آن هزاران متر به آسمان می رفت.
سویتلانا آلکسیویچ بیش از 10 سال با بیش از 500 شاهد این فاجعه، از جمله آتشنشانان، مهــارکنندگـان، سیاستمـداران، پزشکـان، فیزیکدانان و برخی دیگر از شهروندان مصاحبه کرد. او در سال 2015 به دلیل «آثار چندصدایی و خاطرات رنج و شجاعت زمان ما» موفق به دریافت جایزه نوبل ادبی برای کتاب «زمزمههای چرنوبیل» شد. این کتاب شرح غمانگیز روحی و جسمی افرادی است که تحت تاثیر فاجعه اتمی چرنوبیل قرار گرفتند.

این رمان سویتلانا آلکسیویچ، توسط دکتر شهرام همت زاده (عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی) از روسی به فارسی ترجمه شده. و با توجه به احاطه مترجم به فرهنگ روسیه، پاورقی های مفصل و جذابی تالیف شده، که کتاب را بسیار خواندنی تر و شیرین تر می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما