loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گفت و گوی معلم و فیلسوف

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده خسرو باقری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 104

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52017 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب گفت و گوی معلم و فیلسوف، گفت و گویی میان یک معلم و یک فیلسوف شکل می‌گیرد. در هر سخن ساده معلم لایه‌هایی نامحسوس نهفته است، چنان که از هر لایه‌ای فیلسوفی می‌تواند سربرآورد و سخنی باوی بازگوید. گفت‌وگوها از مسیرهای مختلف گذر کرده و جنبه‌های گوناگونی را در برگرفته‌اند؛ مثلا، آموزش و یادگیری به طور اجتناب‌ناپذیری جنبه فلسفی دارد، نظر و عمل، چون تاروپودی، درهم تنیده‌اند، فهم مفاهیم تعلیم و تربیت نیاز به جرح و تعدیل‌های مفهومی دارد؛ جهانی و بومی بودن، دو چهره ژانوسی تعلیم و تربیت‌اند.

اثر حاضر مقدمه مجموعه مقالات همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران نگاشته شده است. هدف از نگارش آن نیز جلب توجه معلمان به دیدگاه های موجود در فلسفه تعلیم و تربیت است. به جهت سهولت در انتقال مفاهیم نوع دیالوگ را انتخاب نمود و از پس آن به این کار جامه عمل می پوشاند.
این کتاب در تلاش است تا ضرورت توجه معلم به فلسفه، چیستی آن و مناسبات و ارتباط تعلیم و فلسفه را شرح داده و از پس آن هدف نهایی خود که همانا ضرورت به کار گرفتن فلسفه در معلمی است را محقق سازد.

کتاب گفت و گوی معلم و فیلسوف، نوشته خسرو باقری است و در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. کتاب گفت و گوی معلم و فیلسوف، شامل مقدمه و شش گفت‌وگو می‌باشد:
گفتگوی اول چرا فلسفه؟ / گفتگوی دوم فلسفه و فیلسوفان / گفتگوی سوم نظر و عمل / گفتگوی چهارم فلسفه و تعلیم و تربیت / گفتگوی پنجم چرا و چگونه تحلیل کنم؟ / گفتگوی ششم تعلیم و تربیت: بومی یا جهانی؟

در «چرا فلسفه؟» معلم می پرسد: «چرا مسئله را پیچیده می کنید؟ من معلمم، می روم سرکلاس و درس گفتن را آغاز می کنم، به همین سادگی»
و فیلسوف پاسخ می دهد: «درهمین قدم اول، سقراط را رو در روی خود می بینی چرا درس را با گفتن آغاز می کنی نه با پرسیدن».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما