loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فضا، زمان، معماری: رشد یک سنت جدید

5 (1)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 708

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

«فضا، زمان و معماری؛ رشد یک سنت جدید» (Space, Time and Architecture: The Growth of a New Tradition) را زیگفرید گیدیون تاریخ نگار و منتقد معماری سوییسی نوشت و آن را اولین بار در سال ۱۹۴۱م به زبان انگلیسی منتشر کرد. البته نطفهٔ اولیهٔ این کتاب در سخنرانی های چند سال قبل تر گیدیون در دانشگاه هاروارد منعقد شد و بعد از انتشار نیز مدام مورد بازبینی قرار گرفت و رشد کرد.

گیدیون در این کتاب برای پرداختن به معماری و شهرسازی مدرن به قرن ها پیش و دورهٔ رنسانس نظر می کند تا زمان حال خویش پیش می رود. او معماری مدرن را با توجه به بستر تاریخی و فرهنگی اش بررسی و نقد می کند. معماری برای گیدیون موجودی زنده است که در طول تاریخ تکامل می یابد یا دچار رخوت می شود. او از تأثیر و تأثرات معماری و زمینهٔ آن غافل نیست و مدام از معماری به صنعت و فرهنگ و تاریخ و سایر هنرها نقب می زند.

«فضا، زمان و معماری» دارای دو بخش کلی (جلد) است که در یک مجلد گرد آمده است. جلد نخست با یادآوری اهمیت دانش تاریخ در معماری آغاز می شود و با روایت تاریخ معماری از رنسانس تا انقلاب صنعتی ادامه پیدا می کند. این جلد به بحث های اخلاق گرایانه در معماری و معماری متحول شدهٔ امریکا منتهی می شود.

جلد دوم در ابتدا با بحث هایی راجع به تصورات فضایی برآمده از هنرهای تازه آغاز می شود. سپس گیدیون بحث معماری مدرن اروپا و سردمداران آن از جمله لوکوربوزیه و میس را باز می کند و تا بررسی معماری روزگار خویش پیش می رود. جلد دوم با مطالب نسبتا فشرده ای راجع به تاریخ شهرسازی مدرن و نقد آن به پایان می رسد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما