loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه آفرینش (آغاز و انجام)

فلسفه - 45

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52237 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع آغاز، انجام و فلسفه آفرینش از جمله موضوعاتی است که ذهن انسان خردمند را از همان ابتدا به خود جلب نموده است.
با نگاهی گذرا به آرای اندیشمندان بزرگ در ایران باستان، هند باستان و همچنین پیش سقراطیان در خواهیم یافت که این اندیشمندان تا حد زیادی تلاش برای پاسخ به پرسش های مرتبط به آفرینش بوده اند.

با توجه به اینکه بسیاری نظریات غربی که در دامان ماتریالیسم پرورش یافته است، حاوی نظریات خلاف واقعی است و اندیشمندان اسلامی نیز کمتر با نظریات فیزیکی جریان رقیب آشنایی دارند، خلأ وجود اثری این چنینی احساس می شد.
از این رو محقق گرامی این کتاب متکفل بحث در موضوع (آغاز، انجام و فلسفه آفرینش) شد.
به صورتی که این کتاب از سویی با آشنایی به نظریات مهم اندیشمندان غربی در خصوص آفرینش سعی در تحلیل انتقادی آنان برآمده است: نظریاتی همچون نظریه انفجار بزرگ، انبساط جهان، نسبیت عام، نسبیت خاص، فرضیه نئوداروینیسم، فرضیه موتاسیون، فرضیه ترانسفورمیسم.
از سوی دیگر با اشراف بر آرای اسلامی نظریه مختار را بیان می کند.
محقق در خصوص نظریات رقیب به منابع مختلف فلسفی، کلامی، فیزیکی رقیب اشاره می کند و در زمینه نظریه مختار علاوه بر استشهاد به آیات و روایات، به کتب تفسیری، عرفانی، فلسفی و نجومی عنایت دارد.
در پایان مشخص می شود که نظریات غربی آفرینش با اشکالات متعدد روبه رو بوده و دلایل قانع کننده ای ندارد.
در حالی که نظریات اسلامی قانع کننده بوده و فاقد اشکال است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما