loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روشنای آینده: آینده پژوهی انقلاب اسلامی در بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر انقلاب اسلامی ایران

5 (1)

ناشر انقلاب اسلامی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 406

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52274 10003022
125,000 112,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر به قلم موسی هلودی به طور جامع، وعده های صادق رهبر معظم انقلاب در مورد آیندۀ پیش روی ملت و نظام اسلامی را در خود جمع کرده است. موفقیت یک انقلاب، زمانی قابل ارزیابی است که دانسته شود آیا به اهداف خود رسیده است یا نه؟
بر این اساس است که بخش اول کتاب به بررسی آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی اختصاص یافته است. باید دانست که پیش بینیهای معظم له نسبت به آیندۀ درخشان کشور، بر اساس بررسیهای جامعی است که ایشان انجام داده اند و مبتنی بر ظرفیتهایی است که در اختیار نظام اسلامی قرار دارد.

بخش دوم این اثر ظرفیتها و امکاناتی را معرفی میکند که بر پایۀ آن، دستیابی به آینده ای نورانی و متعالی ممکن خواهد بود. اگرچه که یکی از ظرفیتهای نظام اسلامی، نیروهای مؤمن هستند که به برکت ایمان و استقامت ایشان، سنتهای الهی نیز به کمک میآیند و نوید آینده ای درخشان را میدهند، اما به خاطر وجود موانعی بیرونی و درونی، اینگونه نیست که آیندۀ روشن انقلاب خودبه خود به وجود آید بلکه در این زمینه مسئولیتهایی متوجه کارگزاران نظام و اقشار و خواص و آحاد مردم میکند.

در بخش سوم و چهارم این اثر، به بررسی موانع درونی و بیرونی و همچنین مسئولیتها و وظایف پرداخته شده است. بخش پنجم کتاب نیز حاوی وعده ها و پیش بینیهایی است که در سالهای مختلف توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است.

یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم علیه این نظام تبدیل کردن امید و روشن بودن آینده که باعث شوق مردم برای تلاش و مجاهدت می شود به تیره و تار کردن فضا و کاهش انگیزه است.
دشمن به دنبال آن است که ملت ایران اعتمادبه نفس خویش را از دست بدهد تا دچار یأس و ناامیدی بشوند تا نتوانند قدرتمند شود.
در همین زمینه رهبر انقلاب می فرمایند: «[می خواهند] باورهای این مردم را عوض کنند؛ هدف جنگ نرم، تغییر باورها است. باورها مثل چه چیزهایی؟... باور به آینده؛ امید به آینده، باور به آینده، اینکه ما بالأخره اینجور خواهیم شد؛ این خواهیم شد؛ اینها خیلی مهم است. بنده بنشینم به مخاطب – که قبول هم می کنند- بگویم شما باید کاری کنید که پنجاه سال دیگر، چهل سال دیگر، هرکس بخواهد به پیشرفت های علمی دست اول دست پیدا کند، ناچار باشد زبان فارسی یاد بگیرد؛ این یک آینده است، یک آینده ی مشعشع است؛ این را جوان قبول می کند، می پذیرد، فکر می کند این کار شدنی است که واقعا شدنی است، قطعا شدنی است، [می خواهند] این باور به آینده را تغییر بدهند؛ [که] آقا فایده ندارد، آقا بیخودی حرکت می کنید. پس تغییر باورها، از جمله باور به آینده است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما