loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نخستین دو گفتار پیرامون گوشه هایی از احوال و آثار علماء بزرگ خوانسار مهاجر به اصفهان و سیری در اجازه نامه ها

به پیوست اجازه نامه علامه مجلسی اول به محقق خوانساری و تعلیقه ای بر رساله نیت جمال المحققین

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

علمای حدیث، اجازه را یکی از مهم ترین طرق تحمل حدیث دانسته اند و به عنوان پشتوانه صحّت و درستی نقل احادیث، به اخذ و مبادله آن همّت گماشته اند. بدین صورت که اساتید علم حدیث به طور کتبی یا شفاهی، اذن روایت احادیث از خود را به شاگردان شان اعطا می نمودند و معمولاً در این اجازات نام اساتید و مشایخ و تألیفات خود را می آوردند.
از فواید مهم اجازه روایت، اتصال سند اخبار به ائمه معصومین (ع) است و معمولاً اساتید در اجازه روایی، سلسله سند را به یکی از مشایخ بزرگ هم چون ملامحمدتقی مجلسی، شهید اول، علامه حلی و یا شیخ طوسی رسانده و بر او توقف می کنند، چون طرق مشایخ بزرگ معلوم است.

اولین گفتار این کتاب به اجازات مرحومین آقا حسین و آقا جمال خوانساری، پدر و پسر، دو چهره ی درخشان علمی و روحانی سده ی یازدهم و دوازدهم اصفهان پرداخته و هم اشاره به گوشه هایی از احوال و آثار آن دو عالم بزرگ و برخی مشایخ و عالمان معاصر تا عصر حاضر نموده و مباحثی که در رابطه با این اجازه نامه ها وجود داشته را بررسی می نماید.

و دومین گفتار با عنوان کتابخانه ی آیت الله العظمی آقامیرزا سید محمدهاشم چهاسوقی است. و در ضمن، معرفی مختصری از نیاکان و برخی از آثار به جای مانده از آنان و به تناسب آن نیز چندین مطلب تاریخی را در بر دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما