loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دومین دو گفتار پیرامون احوال و آثار محمدسعید قاضی و محمدسعید حکیم (دو دانشمند قم) و ملا محمدعلی تونی خراسانی (دانشمند مقیم اصفهان)

ناشر موسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (س)

نویسنده سید محمدعلی روضاتی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 146

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر اثر گران مایه ی آیت الله العظمی سید محمدعلی روضاتی می باشد که مشتمل بر دو مقاله بلند به این شرح است:

گفتار اول، مقاله ای با عنوان سعیدیه که در شرح احوال و آثار دو تن از دانشمندان قم در قرن یازدهم یعنی مرحوم محمدسعید قاضی و مرحوم محمدسعید حکیم نگارش یافته است. معرفی توصیفی کتاببشناسی یکی از آثار مرحوم محمدسعید قاضی به نام شرح حدیث غامه من اعجاز امرالمومنین (ع) ضمیمه شده است.

گفتار دوم، مقاله ای است با عنوان تونیه که در بیان احوال و آثار ملا محمدعلی بن محمدرضا تونی خراسانی، از دانشمندان عصر صفویه و افشاریه در قرن دوازدهم، نگارش گردیده و این گفتار را نیز ضمیمه ای است خواندنی و تاریخی که مکاتبه ی پروفسور هانری کربن با آیت الله روضاتی و پاسخ تفصیلی ایشان را می باشد.

در خاتمه کتاب، ملحقی با عنوان تاریخی چهارده معصوم آمده است که یک سالشمار مختصر و مفید تاریخی از سده ی نخستین هجرت تا سده چهارم است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما